Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Fat Burners:Jogging

Category: By Pyromaniac
Mesin AB nie berguna kalau lemak dah takde..kalau berkumpul susah gak..mcm aku skrg nie kene buat senaman aerobics dulu..jogging..burn fat baru leh trim guna mesin nie



Since my body dah penuh ngan lemak sana sini..aku kene pikir solution..memang la dulu time aku umur 20-24 tahun perut nie berketul2..tambahan ngan kerja berat dan gaya hidup yg aktif.metabolisma time tu tahap peak..memang heaven aku nak makan junkies...kdg bangga gak la pakai baju fit..dan tu pasal nick dlm ym aku mcm tu gak...ha ha..tapi itu semua sudah berlalu..kenangan silam tidak perlu di ungkit kembali..mulakan hidup yg baru.. metabolisma aku semakin berkurangan dengan bertambah usia..stgh org mempunyai badan yg lean memang beruntung terutama dlm usia 25 keatas..tapi kebykkan aku tgk ramai sudah ada spare tire kat perut dan pinggul..ha ha tak terkecuali aku..berat aku kdg kdg nie mcm yo yo..sekejap naik dan turun..ada time kwn aku kata aku kurus dan dlm 2 minggu lepas tu aku naik plak..at least aku rasa aku boleh baiki diri sebelum terlambat..org kata jgn dah gelembung sana sini baru nak exercise..time tu dah terlambat..aku bukan nak kata wat body lawa utk org lain..itu semua tak guna..kalau kau gemuk balik kene dump jugak..at least buat utk diri sendiri..kepuasan diri...ok apa kata aku mulakan topic health kali nie....Fat Burners..org yg nak tambah muscle lepas aku habiskan regime fat burner dulu..yg tu cerita kemudian

Fat Burner


Berapa lama perlu membuat senaman kardio dan contoh seperti apa?

Contoh senaman kardio seperti jogging dan swim..exercise yg memerlukan masa yg lama..at least lebih dari 20 minute.futsal,badminton..aku dulu pun mengamalkan konsep yg salah ttg senaman terutama melibatkan fat burn..minum air manis..makan nasi pinggan penuh..2 jam sebelum senaman kerana yg terbakar bukan nya lemak tetapi glycogen..glycogen akan store dlm tubuh kita at least 20 minute semasa senaman dan selepas 20 minute fat akan digantikan untuk dibakar..tapi kene continous la...dan time paling sesuai utk exercise 4 jam selepas lunch dan elakkan makan ringan dlm tempoh tersebut..termasuk jugak 100 PLUS kerana mengandungi gula....tapi kalau weekend cuba amalkan jogging pada waktu pagi..sebelum gosok gigi lagi kerana paras glycogen dlm badan pada masa tu pada tahap rendah..kebanyakkan dari kita termasuk aku sendiri mengamalkan konsep yg salah ttg senaman..membuta tuli wat exercise dan tgk result hampeh..lepas tu stop kembali kepada tabiat lama...yg penting skrg nie adalah ilmu
So sapa nak join aku jogging leh la..tegur2 aku..aku kerap jogging di tasik perdana,FRIM,tasik metropolitan kepong..dan kdg kdg di tasik titiwangsa..next post ttg nak build muscle plak..chow

Buat dlm 10 kali 2 ulangan..light weight..yg nie 10kg..untuk maintain muscle
 

1 comment so far.

  1. Ad Rifza August 14, 2007 at 9:21 PM
    Nak ikut jogging bleh..hehe..Nak turunkan jugak berat badan yg tak mau turun2..haha...

Something to say?