Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Convocation Day:Nostalgia & memoir

Category: By Pyromaniac







CONVOCATION DAY
Sekarang nie adalah musim convocation semua universiti kat malaysia..dan teringat aku kisah2 atau nostalgia zaman dulu kala...
Dulu time sekolah menengah,cikgu bahasa pernah bercerita ttg pengalaman dan kisah hidupnya..dia kata dlm byk2 detik paling best dlm hidup adalah convocation day..bukannya time nak kawin ..tunang..etc..aku sebab time tu belum merasa lagi..tapi apabila detik tu berlaku ke atas diri aku..perasaan tertentu muncul dlm hati aku...belum pernah lagi aku merasa dugaan sebegitu rupa untuk menamatkan pengajian ku...seksa cam nak giler..dulu time SPM pun siap leh rileks...dgn lecturer yg suka bagi soalan tuff..ha ha..dan pernah satu masa aku mengambil 20 jam credit sekaligus termasuk thesis dan final project..PEGHH perit doww...teringat aku pasal dr bardrul yg mengajar subject petroleum engineering..lecturer paling sempoi pernah aku jumpa..dan kisah last day aku nak submit thesis aku..time tu jugak computer aku rosak di tambah dengan kereta aku rosak tgh jalan kuching pada kul 2 pagi..esok tu aku nak antar thesis plak...haru biru dan parah aku rasa time tu..nak abiskan degree in chemical engineering..serik pun ada..ha ha ha....byk bende yg berlaku...berkenalan ngan ramai kwn kwn yg paling sporting di dunia...plus ngan kwn kwn yg perlu dielakkan sebolehnya..dan biarlah ianya menjadi satu kenangan yg teramat indah dlm hidup aku...
 

0 comments so far.

Something to say?