Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Category: By Pyromaniac
1 October 2007
Monday
8.30 Pagi

HARI PERTAMA AKU BEKERJA DI TEMPAT BARU

Siapa tak excited kalau mendapat kerja baru..tambahan kalau kerja itu memang idaman..kerja dlm bidang oil n gas...bkn disebabkan oleh duit sgtlah tapi cabaran yg begitu hebat..aku kan suka bab xtreme nie.....aku tak menduga pun dpt kerja baru nie..interview dia dulu bukan main susah nak mampus..tak sesukar aku pergi interview ari tu kat honda malaysia..bygkan lah aku di tapis utk 3 peringkat..mula2 oleh senior engineer..kemudian menyusul oleh HR manager..dan finally oleh


CHIEF OPERATION OFFICER
COO COMPANY

memang cuak tak terbayang..dan lepas dia membebel..terus dia suruh HR manager dia prepare offer letter utk aku on time..peghh..terkejut aku dia terus bagi aku offer....dan aku tak sabar2 nak memulakan tugas yg baru sebgai kompetant engineer

GAS ENGINEER
PROJECT DIVISION

Hari pertama aku memulakan tugas...hatiku teruja melihat opis yg cantik..indah..ada compartment aku sendiri...melihat staff pun tak ramai satu level..jadi lebih selesa.Di atas meja aku di penuhi ngan file file menimbun tebal sana sini..projek,tender,drawing,catalogue,EPCC,JKKP,suruhanjaya tenaga,etc..aku dah mula risau takut aku tak leh handle kerja yg tanggung jawab dia yg sebegitu besar...

Tambahan jam jenama cap ikea yg tergantung sebelah kanan dinding aku menunjukkan waktu kerja pada zon berbeza..New zealand, malaysia,hongkong,bangladesh,south africa,india,italy dan etc..membuat aku lagi teruja...dah la dlm team aku..hanya aku satu satunya engineer yg ada selain dari boss aku..

Minggu kedua aku telah diberi kepercayaan utk menguruskan projek yg scale besar...pemasangan pipe gas di sebuah kondominium mewah di tgh area KLCC..aku dah la masih lagi blur2...tak familiar ngan area construction sgt nie..mcm beruk masuk bandar la..memanjat tangga setinggi 15 flr..turun naik..suasana berdebu sana sini..sibuk ngan meeting sana sini...bergaya ngan Jeep FORD company aku tu,penah sekali aku jatuh dlm mud selut sampai ke paras pinggang sebab kelam kabut nak inspection,peluh jantan yg menitik sana sini,walkie talkie aku ibarat hp aku yg kedua..membuat kan aku tak cukup tangan...

Tu baru satu projek aku nak kene handle...kekdg aku berlari sana sini utk jumpa client,meeting,ambik tender,inspection,testing,travel...dan balik keje tu pepaham la...katil empuk bujang jugak peneman setia aku nie..dah takde masa nak bersosial termasuk nak update blog aku sendiri....dan aku rindukan time berpoya poya cam dulu...nanti pepandai la aku cuba uruskan jadual masa aku dulu..cam biasa la mula2 nie culture shock sket...tapi lepas nie...xtreme aktiviti mengile akan ada la tu



 

0 comments so far.

Something to say?