Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Metamorphosis

Category: By Pyromaniac
Nak explain ttg subject kegemaran semua..metamorphosis..setiap org akan berlaku perubahan besar dlm diri masing...aku start dari time tadika,sekolah rendah,sekolah menengah,matric,universiti..dan tempat kerja..

Peringkat 1 metamorphosis Tadika

life so great time nie..tak pikir ttg money,masalah,exam..hanya tau main..main..main..
aku masih ingat aku dapat champion dlm bawak telur dlm sudu..time nie memang tak pikir apa

Peringkat 2 metamorphosis Sek Rendah

time nie otak kita dah start kene brainwash ngan exam..tapi masa utk main main tu memang ada la..main jadi mak ayah,galah panjang,kayu stik aiskrim..so far time nie masih tak pikir ttg real life lagi..ramai kwn salah satu ciri utama fasa nie.

Peringkat 3 metamorphosis Sek Men
Membe kwn sek ren semakin pupus..ada a new friends...otak semakin kene brain wash oleh PMR,SPM...semakin mengenali dunia sebenar..time nie byk dugaan..senang jer sesat..so far time nie aku byk learn a new thing....Silat,travel a lot sebab join mcm aktiviti,membina daya kepimpinan dan dlm masa sama create a lot of enemies..start berlaku confrontasi...cabaran dugaan fizikal dan mental,emosi..so far time nie aku penah kene kutuk....suara mcm katak
mengacara majlis perhimpunan sekolah..ha ha..time sebelum berlaku evolusi.aku mula meminati seseorang tapi melihat keadaan diriku..aku hanya mampu pendam perasaan jer aa

Peringkat 4 Matric&Universiti
Membe kwn sek men aku memang sengaja aku pupuskan...start evolusi baru dlm hidup aku...berkenalan org baru..dunia baru...urban life,jungle life,beach boy,clubbing,masjid,semua aku explore...time nie memang aku hanyut..aku semakin berani mencuba bende baru..bersikap agresif...time nie jugak aku start bercinta...dan break..memang sakit biler break..tapi life mesti diteruskan

Peringkat 5 Alam perkerjaan
Memang seronok dpt duit sendiri...membe Universiti semakin pupus..membawa halatuju masing...membina empayar,karier....berumahtangga..

Peringkat 6 Alam Rumahtangga
Aku semakin takut menempuhi tempoh ini...membe aku sudah ramai melepasi proses ini..tapi aku biler lagi...
 

1 comment so far.

  1. Mr K March 24, 2007 at 1:09 AM
    bukan dh kawin ke

Something to say?