Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

xPDC di TAMAN NEGARA KUALA TAHAN

Category: By Pyromaniac
Dialog 1
XPDC nie memang xtreme..takde planning..rushing..pegi giant beli dapur utk camping.pinjam khemah org,beli sardin,roti memang budjet habis..tak sampai RM100 pun..bwk la pancing kononnya nak pancing la..yg follow time tu 5 org=Aku,bekas awek aku,sebab dia nie bagi financial support,housemate aku boss,Pyan dan Mat Yus...malang gak time tu aku jer kene drive dari KL ker kuala tahan masuk highway,masuk kg...redah lagi ladang kelapa sawit,tengah panas terik hanya berpandukan map dari tourism malaysia.Lepas drive kat sana dlm 5 jam sampai la...dah bau hutan tu..yum

Dialog 2
Tugasan paling berat menanti...nak angkut bekalan makanan,khemah dan mcm mcm lagi..paling xtreme..naik turun bukit setinggi 11 tingkat sebelum sampai ke jeti..aduh memang penat..cross sg tahan...jarak lebih kurang 5 meter tapi kene naik sampan la dan bayar 50 sen sekali naik..nasib baik la bebdk nie fit kalau tak semput gak..aku tabik la x gf aku memang adventurous...ok dah settle punggah..kene la register kat PERHILITAN tmn negara bayar lagi tu..pacak la khemah..time tu adala lebih kurang 3 khemah di kawasan lapang...salah satu nye couple tgh bercium ..haha nasib baik la mat saleh ..kalau tak dah lama kene pelempang..sebenar aku cemburu time tu....

Menu first day 01.00PM
Apa lagi makan laa..lapar doww..menu utama telur goreng ngan sardin..nasi hangus..dan air sirap??haha mana ada ice daa..tapi dah terbeli..bancuh jer la

Aktiviti first day 05.00PM
Redah denai..menyusuri sungai,mandi sungai...satu aku nak ckp aa..yg nie memang natural beauty tak leh jumpa sungai yg bau dia daun hutan..dasar dia warna coklat tapi air dia jernih...sapa ada clue...ok explain lagi...theoritical...dasar sungai nie mendapan segala daun hutan...jadi dasar dia berwarna agak gelap...air dia sejuk mcm ice..tapi above freezing point aa..

Aktiviti first day 09.00PM
Menu mkn malam...nasi ngan sardin again...tapi special ada telur ngan kacang peas..
Pasang unggun api..main daun terup...tapi still lapar lagi..apa lagi redah seberang la naik sampan...makan kat gerai terapung atas sungai..malam tu ronda2 tapi sampai jer hujung camp..semua cuak nak pegi..gelap beb tak nampak apa...
Malam tu problem utk semua...4 org laki,1 perempuan..khemah ada dua..makna seorang akan terkorban atau mengorbankan dirinyer..sapa lagi yang kene aku la..walaupun aku boleh jer share ngan awek aku tapi aku tak leh..sanggup aku tidor atas bangku yg betul berhampiran hutan..bertawakal la time tu..takde selimut,aku tidor ayam time tu..kalau kene ngap tamat aa blog nie.Time nie jugak salah satu impian aku terlaksana....melihat bintang di langit sambil mendengar bunyian hutan...memang layan habis

Aktiviti second day 09.00am
Bebdk tu masih berdengkur lagi..tapi aku pagi2 dah masak breakfast...biler dorang bangun jer tau ngap..dan time nie last day utk jadi TARZAN and JANE...start point nak redah dari penghujung kawasan kem menuju 10 km..kawasan yg dituju..titian gantung terpanjang di dunia..
naik bende tu kene byr gak..betul org ckp takde bende free kat dunia nie...naik titian tu pengalaman baru..yela kene gigit tebuan la,kena marah dek pak renjer sebab buat mcm org hutan jer memekak atas tu.haha..biler nak balik camp..terserempak byk group mat saleh..sepanjang terserempak ngan dorang..mesti dorang say HI...buang tebiat kot..

Aktiviti second day 01.00pm
Menu kali terakhir nasi lembik ngan telur lagi...tapi nie lah time last nak redah sungai..redah lagi hutan dekat 10km..sampai kat tebing tu apa lagi terjun aa...peghh..masyuk time tu..duk main air..tgk bot bwk pelancung menyusuri sg..tgk anak mat saleh main air..membe aku plak duk asyik main rama ramai tepi tebing.....aku tak mampu nak picture kan detik tu...priceless
 

2 comments so far.

  1. Mr K March 24, 2007 at 1:08 AM
    kecik sgt font ni
  2. MISYA March 24, 2007 at 11:48 AM
    macam best jer kat taman negara ittew

Something to say?