Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

XPDC:FISHING TRIP...aman perdana PUCHONG

Category: By Pyromaniac
7 JULY 2007


Petang sabtu 7 JULY 2007.Pertama kali aku wat aktiviti memancing selepas sekian lama meninggalkan dunia nie..dulu kerap gak la ngan bebdk rumah sewa lama aku dulu...pancing kat empangan pangson...empangan ulu yam..etc..kolam berbayar nie kureng sket la..tak stabil lagi duit masing2...tetiba idea nie dtg selepas membe aku si fadzli yg berbaju itam tu sudi meluangkan masa dia..payah tul nak ajak mamat nie..kene appointment berminggu...
Disebabkan program nie mcm nak tak nak je jadi..aku takut plan nie hangat tahi lembu jer...aku pun sambil lewa la wat umpan dia...last minute baru beli dedak ayam la..tepung gandum..ngan kunyit...sepatut nye ada lagi perisa MSG..monosodium glutamate..ha ha ha..ingat nak jamu org ke?perisa tambahan sepatut nya ada dlm ramuan dia....usus ayam berbulan2..seboleh2 nye biler bukak bau busuk satu kolam direndam ngan budu..cencalok..dan ditapaikan di dalam bekas tertutup..idea nie dtg dari wan la..mamat berbaju putih tu..dia kata umpan tu sepatutnya bertaraf biological weapon..sekali campak jer..kebabom...semua ikan terapung timbul..dek kebusukan dari penapaian umpan tu tadi..
Dalam kul 5.30
Semua geng berkumpul..bdk rumah sewa lama...wan,fadzli,pyan,raja dan aku...masing2 ada kereta yg hebat..tapi kereta aku gak kene gerak..takpa kereta aku nie nampak jer cam nie tapi dah beratus ribu kilo dah travel..mula nak redah ke puchong tu takde idea sgt..aku start calling adik aku...aku sebenar cukup terpengaruh ngan cerita rakyat dia..dan bukti yg dia wat balik berekor2 ikan patin....yg segar dari lombong...adik aku je tunjuk kehebatan dia..abg dia pun nak try gak la...entah2 dia beli kat pasar tesco puchong tu..hiks!
Sepatutnya perjalanan hanya 30 minute bertukar menjadi tragedi...arahan adik aku memang hampeh..sekejap ke kiri la terus la..ingat aku nie ada GPRS ker...tambahan plak kereta aku nie kuat meragam plak...nak kene isi minyak la..nak manja2 la..pusing berkali2 jalan yg sama..hampeh..tambahan berat badan sorang2 lebih 70 kg...mau kete aku hempap lantai bumper berapa kali dah..hu hu hu..parah tul..
7.00 malam
Sampailah destinasi yg dituju selepas sesat mcm nak gile...sampai je baru la nak buat perambut la...pasang mata kail la..wat umpan la..bekas acuan plak takde...selamba je topi safety helmet jadi mangsa..buat adunan tepung
masih wujud lagi carnibal?ikan takde org pun jadi kene panggang!Zaman Paleolitik
Dorang yg dtg nie bukan nak pancing sgt..aku pun begitu juga..just nak rileks..huru hara..chit chat..aku dah agak mesti ikan tak naik sebab umpan dia cam hampeh....sesambil pancing...siap main laktop lagi....lagi surve internetlah..tgk pic membe aku kat india..dgr cerita dia...peghh...wan biler dengar kat kitaorg wat bising...mulut dia start la menjuih..apa la korangnie...serius la sket..kata dialah...
Selepas 3 jam bertarung hasil dia hampeh...pulang ngan tangan kosong..malam tu gak kitaorg pekene makan malam yg besar kat Village View di BANGI.....sedap..thanks la pasal belanja ari tu..terutama fadzli lah..tapi tak tahan pasal dua org mamat nie..raja dan wan..byk sgt bertelagah dlm berbagai perkara...mula nak pilih lokasi tempat nak makan..even menu hidangan pun siap boleh bertelagah..sorang tu siap nak order sayur kailan utk 5 org lagi!..yg heran nyer dua org nie kerap gak keluar berdua walaupun selalu tak sependapat!
 

3 comments so far.

  1. oDJa July 17, 2007 at 12:11 AM
    biler nak kluar lagi? karaoke pulak!!!
  2. Ad Rifza July 17, 2007 at 12:19 AM
    Pencemaran alam gak tuh ngan umpan cam tuh..hehe..Tapi yg bestnya mesti yg part makan besar tu kan....hehe...
  3. Reez July 17, 2007 at 12:48 PM
    Waduh waduhh...

    Mancing nghupenye... Banyak dapat ikan?

    Rambut sama hitam, tapi hati lain2.. Kenal dan berkawan lama tak semestinya boleh rapat dan sependapat...

    Begitulah manusia yang sebenarnya... :D

Something to say?