Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Lepak2 ujung minggu

Category: By Pyromaniac
12 August 2007
Sunday

Location:Kepong,ULu yam
Aktiviti bermula kul 1.30PM selepas makan lunch kat taman melati..thx kpd membe aku belanja aku..time tu panas la..cadang nak pergi mandi air terjun kat ULU yam..aku kata set..jom pergi..nak pergi tgk wayang for sure penuh kan..malas nak beratur...
2.00 PM
AIR TERJUN ULU YAM
Dari tmn melati ke ulu yam perjalanan nak kira tak jauh la..exit kat batu caves..dan masuk simpang ke kg nakhoda..lebih kurang dlm masa 20 minute leh sampai..Sampai kat tangga nak turun mandi..mula mula dah kene tax oleh jabatan hutan...Per entry RM1..aku pun pelik duit tu dorang nak wat apa tah...tgk kemudahan tetap sama..takde apa yg berubah pun...sampah sarap sana sini..membe aku tu seronok giler aku tgk dia main air..aku pun layan mandi gak..tapi air yg cetek wat aku takde mood..at least paras pinggang la leh aku berenang..he he..dan mamat nie siap buat arca lagi dari batuan...tgk je dia time wat arca tu aku dpt tau mcm mana karakter seseorang dan apa terbuku dlm hati dia..yg tu rahsia aku!..lepas tu nampak je nak ujan..aku kata baik kita beredar ..dan idea seterusnya pergi ke Taman Tasik Kepong
3.30PM
Taman Tasik Kepong

Tempat hotspot aku nak jogging..memang best track dia..dan kat sini salah satu tempat org main layang layang..kiri kanan org duk jual layang2...tapi version moden..aku nak jugak tgk kreativiti org buat sendiri layang2 dari buluh dan kertas...kalau yg hebat sket wat wau bulan..tapi tak jumpa...budak2 skrg nie terlalu moden untuk semua itu...tasik tu memang mendamaikan..tgk org duk pancing ikan..membe aku tu ada jugak suruh aku bwk pancing tapi aku kata next time la..sebab tak prepare apa2 pun..dan tak sampai dlm masa sejam kat tasik tu..aku ngan dia pun beredar..pergi ke FRIM

4.30PM
FRIM KEPONG

Pic air terjun nie khayalan penulis saja

Masuk dlm tu sepatutnya kene bayar..tapi aku ada trick tersendiri..ha ha ha..cuba tanya kat dia..tau cam ner nak jawab...FRIM..seperti jugak nama dia..penuh ngan hutan...tempat favourite aku nak jogging time weekday sebab dia sejuk..penuh ngan pokok yg besar...dan dipenghujung FRIM..ada anak air terjun..air yg begitu cetek...aku dahagakan air terjun yg deras sebagai mana air terjun stong kat kelantan..yg tu memang superb best!tapi syg semua tempat aku pergi nie aku tak bwk camera!dan kepada membe yg pergi lepak ngan aku thx sudi luangkan masa..time single nie leh la lepak ngan membe..lepas nie masing masing sibuk la biler dah berpunya..itulah life...
 

2 comments so far.

  1. Ad Rifza August 14, 2007 at 9:23 PM
    Kat Klate ado wau bule..hehe
  2. Anonymous February 22, 2010 at 2:44 PM
    salam tuan, saya nak tahu apa nama layang - layanng moden tu... leh beli kat mana...saya mahu beli
    adie-019-9829025

Something to say?