Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Human evolution not a straight line

Category: By Pyromaniac
Malam Selasa..aku telah berjanji nak berjumpa ngan sorang membe aku..dia kwn aku time belajar kat Universiti..mempunyai personaliti menarik..dlm life aku memerlukan kawan yg terdiri dari pelbagai background..aku bukan jenis streotype kepada satu puak saja...contoh kalau aku dari puak gumum..berkwn kepada ahli tribe tu saja.. aku leh learn byk x perience..malam nie aku lepak hang out makan malam di sebuah restoran thai area KL international hotel..who's said aku tak suka talk about human evolution,religious comparison,politic..Topic aku ari nie berkisar pasal DEB..membe aku nie bagi aku seorang pendakwah..pernah berdebat ngan paderi berkisar ttg konsep ketuhanan..umur baru sebaya aku tapi knowledge dia berkaitan ngan bible ngan quran memang hebat.idola dia ahmed deedat..pendakwah terkenal...sambil aku menghirup tomyam aku bercerita ttg detail mengenai human evolution dan dia menambah sedikit info yg diperolehi dari quran..Dia ada menyentuh ttg teori Darwin..satu teori yg mengambarkan manusia nie berasal dari ape..org utan,monkey..monyet...genetik..makhluk yg kuat akan mendominasi sesuatu kawasan...
tapi fact yg baru ditemui berdasarkan kajian.Dijumpai 2 african fossil yg hidup dalam zaman yg sama..Penyelidik Meave leakey,famous paleontologists..menunjukkan dua species early human ancestors boleh hidup pada masa yg sama di kenya..mencabar teori darwin yg mengatakan one of those species evolved from the other.

Teori lama evolusi manusia dari

Homo habilis - homo erectus -homo sapiens

tetapi perjumpaan terbaru menunjukkan homo habilis dan homo erectus wujud dlm zaman yg sama dan bukan mengalami proses evolusi..dikatakan homo habilis lebih kepada vegetarian berbanding dengan homo erectus yg lebih sukakan daging.Banyak penemuan seperti ini telah direkodkan tapi kebykkan daripada text biologi masih lagi menekankan kepada Teori Darwin.
 

0 comments so far.

Something to say?