Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Jalan jalan cari makan:Yong Tau Foo

Category: By Pyromaniac
5 August 2007
8.30 PM
AMPANG
Aku malam minggu suka explore tempat makan paling best di town..tak semestinya fine dining...memang aa ada time aku suka gak masak western atau local..tapi tgk la keadaan..etc...org dtg rumah ker..membe3 lepak ke...dulu aku kat rumah sewa..pernah la sementara jadi chef..masak tomyam..kari ayam..sayur kailan..tapi nak lebih lemak la kan..makan jer terus blah.ha ha ha..sebab tu aku hangin terus stop masak..pepandai la makan kat kedai..
Aku kalau kerja fast food dulu pun mesti suka attach kat kitchen..so dari situ aku learn a lot of thing..buat waffle,ayam goreng,burger,caeser salad,sandwich,ice blended,cappucino,cake,pizza...etc..seronok apa..tambahan lagi bende kau wat tu sedap..at least kau ada skill..
Kat KL nie sebolehnya aku nak listkan kedai paling sedap ditown...
Char kuey tiow-Vista angkasa/Area Kolej TAR ada gerai
Nasi kandar-Restoran kayu/Restoran pelita
Nasi ayam-chicken rice shop/Kedai kat pantai dlm
Tomyam-lum jumpa lagi
Cake-Secret recipe-terutama coklat banana dia..hahaha aku nak jilat je pinggan dia
Western Food..local version-Restoran bot di Kg baru
Western food-international brand-TGI friday
Masakan Pantai Timur-Kg baru
Nasi campur-Restoran Bapak jln kuching/Kg baru
Roti canai-restoran mamak atas sungai wang/roti dia rangup
Masakan seafood-Tanjung harapan,klang
Yong tau Foo- sebiji restoran kat ampang

Malam nie aku nak makan light sket..kurangkan nasi la..order time tu...2 ketul chicken wing..fook chok,tau foo,sayur sawi ngan sos tiram,fish ball,bende yg bergoreng...peghh kenyang..ngan sup nyer yg sedap...tambahan plak ada la mamat jalanan nie nyanyikan lagu betul2 sebelah aku makan..terhibur gak..dan rasa rileks je..ok apa hujung minggu lepas abis aktiviti..makan dan tidor...start chapter baru utk esok plak!


 

0 comments so far.

Something to say?