Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

SUNSET

Category: By Pyromaniac
SUNSET
5 August 2007
6.30PM
The highest point in Klang Valley
Ada masa aku perlukan ketenangan dlm diri ini..aku akan mencari suatu tempat yg aku pikir jauh dari org ramai dan ada sesuatu yg istimewa tiada dari tempat lain..org kata mencari ilham....dlm hidup aku berkeinginan untuk melakukan sesetengah perkara seperti berbaring atas pasir ditepi pantai melihat bintang dan bulan sambil mendengar deruan ombak..suasana nie aku nikmati semasa aku di pulau redang..dan adakala aku berkeinginan berbaring di atas rumput di tengah hutan belantara mendengar kicauan unggas..bunyi binatang liar dan melihat langit yg begitu indah yang tiada pencemaran..suasana aku nikmati semasa aku di Taman Negara..dan kini aku berkeinginan untuk melihat matahari terbenam di salah satu puncak tertinggi di lembah klang..
Bagi aku bende sebegini bukan sekadar membuang masa atau berseronok ..tapi lebih kepada menginsafi ttg kebesaran ilahi yg mencipta dunia nie..dan untuk mencari semangat..kekuatan..dan hala tuju hidup aku..semasa aku berada di puncak ini aku tidak keseorangan..ada seorang mamat cina yg riak mukanya menunjukkan kesedihan..mungkin dia tgh kecewa..arghh aku perlu memikirkan perasaan ku dahulu..pernahkah sebelum ini org memikirkan perasaan aku?TIDAK..begitu jarang sekali....Masa ini kenangan yg lalu dtg mengusik aku..dan aku cuba menguatkan diriku untuk membuang jauh segala keperitan yg pernah aku rasakan selama ini..walaupun bende tu sudah berakhir tapi kesannya masih mendalam sehingga kini..kekadang aku sebagai insan pun rasa bersalah kepada pencipta...dan kepada insan..terutama kepada x awek aku yg pernah aku sakitkan hati dia selama ini semata mata untuk mengejar bende yang belum pasti..aku bersalah kerana selama 4 tahun bersama aku cuba menipu diri aku ini...hidup ini umpama roda..apabila kita telah menyakiti hati seseorang bende tu akan terkene kembali..aku dapat rasa kan apa yg dia rasakan..aku bukan mulia..ada masa aku juga melakukan kesalahan..tapi dgn pengajaran sebegini membuatku terpikir untuk tidak menyakiti dan mempermainkan hati org lain kerana aku sendiri dpt merasakan peritnya..kekadang aku sendiri pun tak pasti apa yg aku cari selama ini..aku keliru dgn diri aku..terlalu keliru...aku ingin mencari kebahagiaan..tapi bagaimana?adakah aku memilih jalan yg betul...aku rasa tidak..selama nie pun tidak begitu...dan disebabkan itu hati aku masih menyendiri...

6.30pm

6.45pm
7.00pm


7.15pm

7.20Pm

7.25Pm

7.30Pm

 

3 comments so far.

  1. Anonymous August 8, 2007 at 3:01 AM
    This comment has been removed by a blog administrator.
  2. Sofi Zainuddin August 8, 2007 at 6:52 AM
    best nye tengok sunset... by the way abg pyro kuatkan semangat ye :)
  3. Mr K August 8, 2007 at 5:36 PM
    good luck azman

Something to say?