Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Gathering Ex Housemate pada Bulan Puasa

Category: By Pyromaniac
22 September 2007
SABTU
Rumah Mr Raja (Kepong)
4.00 PM

Perjumpaan nie memang sudah dirancang lama dah..sebelum puasa lagi..majlis berbuka puasa beramai ramai..tambahan ngan si izuan yg membatalkan penerbangan nye ke beijing..korum kali nie memang cukup la...aku tgh hari tu mcm biasa la busy sedikit ngan urusan family aku....petang tu plak aku kene jemput si fadzli dan si firdaus nie...sebab dorang nie tak tau area kepong tu...jadi dgn buah tangan yg aku ada.. sebiji tembikai dan si fadzli plak nak membeli ramuan utk puding dia tu aku rasa makanan utk berbuka lebih dari cukup..

Sesampai je aku kat sana..si rumah raja nie...peghh..dari jauh aku dpt hidu masakan dia...bukan main grand lagi masak nie...dan membe lama aku dah sampai termasuk izuan dan pyan....masakan istimewa dorang ..daging masak kicap,ayam masak lemon,kerabu campur,ikan siakap stim dan kuih yg dibeli....rasa tak cukup tong kat perut nie..

Time berbuka puasa tiba..pegh masing bukan main lagi cuba menambahkan berat badan masing...ha ha mcm pertandingan la plak...si izuan nie tak abis2 mengomol dan mengomel pasal masakan..dia kata ayam lemon nie tak sedap la..yer la tekak org kg mana leh terima masakan mcm tu...

Malam tu plak lepas berterawih di depan tv...kebosanan melanda..apa lagi masing masing ngan idea bernas yg begitu hebat gempita..kata nak karaoke la nak dangdut la..etc dan last sekali ckp nak tgk wayang..ada ustaz sorang dlm group tu ckp bile sebut karaoke je mula lah...

Lokasi sudah di pilih masa pun sama..tapi movies dia..last last pilih cerita..chuck and larry...

Kisah dia mengisarkan seorg bapa yg ingin mendapatkan insuran utk cover anaknye la..tapi elemen keGAYan tu tak dpt di terima dek akal sgt la..si izuan tu tak abis abis menyumpah dan mulut dia yg sememeh..bile adegan cium tu..ha ha..aku nak tergelak besar gak la..tapi apabila melihat status umum tu..aku tak berapa pasti la..sebab time tu budak kecik pun leh tgk cerita tu...tak pasal pasal nanti dorang tanya..ayah boleh ke laki ngan laki kawin?so mcm mana nak menjawab tu..

Dlm masa sama aku terserempak seseorg..ehem...
Malam tu semua orang landing kepenatan..tapi bagi aku keseronokan bukan sekadar pada kesedapan masakan atau wayang tu tapi apabila membe lama dpt berkumpul sekali..dan paling penting dapat menghargai persahabatan yg telah sekian lama wujud..bile lagi nak berlepak bachelor party macam nie......
 

0 comments so far.

Something to say?