Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Category: By Pyromaniac
26 September 2007
GSC Midvalley
mula mula...thanks dulu kepada LAN brave... dpt tiket movies org belanja sapa tak nak...sesampai je nak layan cerita tu pop corn dah abis diratah..cerita yg aku duk layan nie the brave one...jalan cerita agak berat tapi cukup menarik mengisahkan org yg kita sayangi dibelasah sampai mati oleh penyangak jalanan..bayangkan tengah dating kat tasik..dtg org kumpulan tak kenali nak pau dah belasah sampai nak mati..cerita cukup sedih gak la..dan penuh ngan elemen membalas dendam...lakonan oleh jodie foster memang tak mengecewakan la..


sinopsis cerita nie

New York radio host Erica Bain has a life that she loves and a fiancé she adores. All of it is taken from her when a brutal attack leaves Erica badly wounded and her fiancé dead. Unable to move past the tragedy, Erica begins prowling the city streets at night to track down the men she holds responsible. Her dark pursuit of justice catches the public's attention, and the city is riveted by her anonymous...
selepas aku melayan cerita nie..aku berbalik kepada realiti apa yg berlaku di KL..kadar jenayah di KL sebenarnya cukup menakutkan..tapi tidak diheboh melalui media..pefaham je la kesannya kalau kecoh...tapi aku byk mengalami pengalaman sebegini....mula mula aku jenis tak ambik kisah..tak ambik port tu kes polis..lantak la tu hal dorang..tapi sikap kiasu sebegini memang memudaratkan masyarakat....lihat saja lah apa berlaku pada satu hari aku tgh cuba naik tren komuter...area bank negara..apabila sorang wanita beg dia kene ragut menjerit..semua org melarikan diri...takut...apa nak jadi...kes kedua plak berlaku apabila aku tgh nak pergi ke klinik gigi di hospital UM..tgh nak tunggu kaunter open...tetiba ada org yg pakaian smart mengalahkan exec. meragut beg seorg patient..dlm bilik doktor..aku pun time tu tak sedar yg lari tu penjenayah...bile dah tau...mamat tu dah terlepas...membe aku ckp dpt tangkap je lenjen sampai lumat..kene ajar sket golongan cam tu...cari kerja mudah...kerja kat KL nie bersepah sana sini...
Family aku juga tidak terlepas daripada elemen keganasan ini apabila mak aku telah diragut rantai nye apabila berada di halaman rumah..oleh mat motor yg mengekori dari belakang..nasib baik tak berlaku perkara tak diingini...kalau tak siap besar la aku cari sampai ke liang lahad...tapi semenjak dari kes itu rumah aku dah siap berpagar sana sini..
semakin moden kehidupan kita ini, semakin kita takut ngan keselamatan diri sendiri...
 

0 comments so far.

Something to say?