Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Amazing Trip: PART 1

Category: By Pyromaniac
21 OCTOBER 2007
SUNDAY
KL TO HULU SELANGOR
PAGI LAH

Pantang duk diam aku..ohh lupa ari nie ada racing motor kat litar sepang..motogp..aku memang layan jugak la tgk org rempit2 kat sepang tu..tapi apakan daya..bangun pun dah lewat dkt kul 11 pagi...mana sempat nak gerak dan beli tiket..hatiku teramat la kecewa..so aku decide nak wat bende yg giler sket...dipanggil amazing trip..bende yg tak diplan nie kekdg adventure gak..kenapa aku panggil amazing trip..gara2 aku suka layan cerita amazing race..huhu..dan lepas nie kegilean aku pada trip akan menjadi2..caya lah...
so aku skrg aku dah ada someone yg betul2 leh masuk ngan aku bab jejalan nie...org kata dah dpt right partner dan masa sesuai apa lagi..jommlah..jgn buang masa lagi
Perjalanan sejauh 300+km pergi balik..bayangkan lah...gerak dari kul 11 pagi dan sampai balik kerumah aku kul 6 petang..mcm pulang ke kelantan plak aku rasa..tapi pengalaman yg kitaorg dpt..peghhh..cerita sket
Mula2 destinasi yg aku singgah..nursery pokok kat sungai buluh..aku sedikit teruja melihat pepokok yg cantek2 belaka..dlm otak ku mula la aku gambarkan nak wat taman belakang rumah aku yg sekangkang kera tu..otak ku time tu mula berligat duk pikir design terbaik..tapi ongkos nya sudah tentu la mahal...takper slow2 berakit
destinasi seterusnya...Kuala selangor..entah kenapa aku suka tempat nie....bukan sebab nak layan sgt beberuk tu...tapi.. aku sebelum aku memulakan kehidupan yg baru..aku akan melawat ke tempat tu dahulu.bkn org kata ambik haji...tapi ambik semangat.korang pun mesti ada tempat yg special?.huhu...naik trem keretapi berpusing mengelilingi bukit melawati..duk melayan monyet tu ngan hidangan kacang panjang..membuatkan aku cukup terhibur..hu hu
Muzium nye boleh tahan menarik...free plak tu..memaparkan kisah kesultanan selangor..dan asal usul kuala selangor..selepas meronda2 sekeliling bukit tu..dan melihat gaya PATI duk bergambar ala2 hindustan kat taman tu..nak tergelak2 gak kekdg tu...so destinasi seterusnya..entah..ikut kaki aku nak bergerak la..menekan pedal minyak...
Pasal destinasi sabak bernam nie memang buatkan aku nak selongkar sedikit sbyk..famous ngan kerepek,seafood yg murah..mangga dan byk lagi..aku je tak sempat discover..cousin aku seorg guru kat situ..dia pernah ckp la kalau bawak duit RM100..satu tong ikan,ketam dan sotong leh dpt..aku nak saksikan sendiri ngan mata kepala aku..tak suka rumors nie
Jalan punya jalan dari kuala selangor merentasi tanjung karang..peghh suasana hijau mendamaikan..sawah padi terbentang luas...dan bauan ikan masin yg menyegarkan..hu hu...bukan main jauh lagi nak pegi ke sabak bernam nie..jalan punya jalan last2 sampai la ke bandar dia...alamak small town nie..singgah la pasar dia..takde apa pun special...KECEWAAA
Sebelum sampai di sabak bernam tu..mata aku memang awal2 lagi dah terpandang sign board ke pantai B N O..apa special nye kat situ..entah..nama dia pun bukan main unik...selepas terasa sedikit kecewa..aku pun redah masuk ke sawah bendang..jalan kecik yg tak bertar sgt..redah kg cina yg tok peraih ikan ikan dan akhirnya..jeng3 sampai la jua aku kat pantai tu....dan kelaparan mengekori kita org..pekena la mee udang dia..waaaaaaaaaaaaaaaaa..sedap mcm nak giler..seriusly aku tak tipu..diadun ngan sos udang yg lazat..dihiasi ngan udang yg segar..pedas manis..dan kuahnya yg likat membuatkan aku menghirup sampai abis...sedapnya..meleleh air liur time tu jua
Time nak pulang tu..tak sempat nak singgah tasik biru..sebab ada org tu rushing nak balik..tapi trip nie memang superb best!

Peta perjalanan kitaorg

Bukit Melawati..aku mencari semangat


Penyambut tetamu..cik siti

Rumah api bendala..salah belanda


Inilah dia pantai BNO..singkatan bagi bagan nakhoda omar

mee udang yg super dupper sedapp..nyummmyyyy..tgk tu udang3 bergelimpangan

Bot pergi ke laut weyy


ikan belacak..pati dia org kata boleh kuatkan tenaga xxx..cepat rebus..ho ho

Perjalanan yg jauh giler 300km+++

Sawah padi..tenang oiii cari ilham


Suasana desa..mata kuyu jer lihat hijau belaka


Dah abis show..


 

0 comments so far.

Something to say?