Subscribe

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Day 3: Bangkok

Category: , By Pyromaniac
Day 3 : Bangkok
3 March 2008
The Grand Palace & Wat Arun (Temple of Dawn)
Pagi tue lepas breakfast,aku dan si dia rushing nak pergi melawat tempat yg wajib pergi,mana tak lagi The Grand Palace.Rasanya mcm tak lengkap kalau tak pergi ke bangkok singgah sekejap ambik gambar kat tempat tue.Nak pergi ke sana senang jer hanya beli tiket di saphan taksin tier.One day entry river pass berharga 120 bath lebih kurang Rm12 kita lah..bole guna sebanyak mana kita nak pergi..Tempat yg aku akan singgah adalah The tien pier untuk pergi ke wat arun dan maharaj pier.Yang lain tak sempat..takde masa..apatah lagi nak pi ke muzium dia
Tempat pertama aku singgah dulu kat The Grand Palace..nak pergi kesana kene turun di maharaj pier.Jalan kaki sket masuk kedalam..dan harga nak masuk tu bukan murah 250 Bath..lebih kurang RM25..kaya la sultan thai tue..wat duit senang2 je..dah la semak sesak ngan pelancong asing..panas plak tue..tapi masuk dlm tue..perghh view superb..lawa mcm binaan kuil dorang nie wat dari emas ..ukiran cantik sana sini...mau je aku kikis.haha..vandalism

Pemandangan dari bot
Wat Arun (Temple of Dawn)

Map nie dia akan bagi skali ngan tiket
THE GRAND PALACE

WAT ARUN (TEMPLE OF DAWN)

Gara gara aku takut tak sempat nak check out..terpaksa la aku pulang dulu lepas merewang sepanjang pagi kat The grand palace..tak pasal kene tambah duit hotel..matik..gadai body la nampak gayanya..hu hu...packing apa yg patut..check out dan suruh dorang jaga barang kitaorg kat lobby hotel..rushing la sekali lagi naik bot pergi ke wat arun..singgah di Tha tien Pier..dan dari situ naik bot pengantara yg berharga 50 cents..Wat arun nie lama sket la.org kata view lawa time matahari terbenam...nak naik ke atas tu..bukan main curam tangga dia..gayat gak tue..tapi bagi abg pyro bende tue kacang jer..hehe..yg lawanya dari atas leh tgk view seantero kota bangkok..ohh lupa nak masuk tu pun kene bayar dalam 50 bath..RM5..semua kene duit..ades

MASA UNTUK PULANG

Lepas abis meronda kat wat arun..lebih kurang dalam pukul 4 petang pun kitaorg naik teksi dari hotel kami..yg menakjubkan charge teksi dia murah giler dari hotel ke airport dalam 30bath jer..kalau kat KL haram RM150..tak pasal2..bodoh tul..so dalam teksi tue masing melayan perasaan masing..sedih berpisah ngan kota bangkok nie..dah ada angan nak beli kondo tepi sungai la..nak dtg shopping sakan la etc...sampai je kat airport nak cari makanan halal..susah gak la..tapi jumpa la nasi kat gerai bahagian atas..tak sedap..huhu..sepanjang perjalanan dlm flight aku tak banyak ckp..masing mengelamun la gak,naik bus LCCT dan sampai la ke KL Sentral...Aku rindu pengalaman dan percutian di bangkok walaupun cukup meletihkan..dan aku tau pagi tu aku pasti takkan pergi keje..hehe..LETIH GILER

1 comment so far.

1. Anonymous October 10, 2008 at 10:40 PM
    x bahaya ke kt bangkok sekang?