Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Day 2: Bangkok

Category: , By Pyromaniac
Day 2
2 March 2008

Jatujak market / Chatuchak Weekend Market



Pagi tu tidor memang nyenyak giler..pergh dah la katil dan bantal sedap...rasa mcm malas nak bangun je tapi pikirkan plan yg begitu byk aku gagahkan diri la jugak nak bangun.Breakfast di hotel makan la apa yg bole di makan...sedap gak makanan dia...hu hu..aku semua makanan sedap..apa la lagi kul 9 je..bot dah beroperasi cepat2 kitaorg pergi menaiki bot hotel menuju ke saphan taksin..Dari stesen saphan taksin tu bertukar la juga tren menuju ke destinasi Mochit..perhentian untuk ke market yg TERBESAR DI DUNIA.

Sayup je dari jauh kelihatan pasar chatuchak, aku melihat dari tren bts.Market tu nampak besar dan ada menara jam di tengah2nya...tapi dari atas nampak keluasan biasa sahaje tapi biler dah sampai bawah awesome/superb besar..fuyooo

Mula jejak je kaki aku dan si dia cepat2 cari infomation kaunter..bende nie paling penting..sebab nak cari map dan nak pilih section mana perlu pergi..kat sini terdpt lebih daripada 10,000 gerai perlu dilawati..matik laa kalau nak pergi semua..dan dlm map tue aku dah pangkah tempat mana aku tak nak pergi terutama food beverage,book,used cloth dan pet, plant

Ok shopping aktiviti sudah bermula dari pukul 10 pagi sampai ke 7 malam...giler! selama 9 jam berjalan dan shopping..clue nak beli kat sini..biler hati tue dah suka kat satu barang sambar je jgn nak pikir 10 kali...sebab susah gile nak cari balik tak pasal 20 kali pusing lum tentu jumpa kedai tu balik...mula tue aku dpt la beli tshirt thai yg aku suka design dia..tshirt pakaian harian beli 10 helai,harga pun murah...si dia plak duk sibuk mencari barangan porselin..dan yg dia suka menyakat sikit2 sepanjang time shopping tue apabila si tuan kedai tu memuji dia nie mcm muka penyanyi thai..cheh...yer la aku nie siam bukit...ala tuan kedai tu bodek je..ha ha..suruh beli lebih, sebenarnya aku cemburu time tue...dpt la jugak sambar tembikar porselin tue untuk mak aku
Peristiwa yg paling wat aku nak pecah perut apabila si dia yg cuba nak praktik kan simple thai language kononnya untuk tawar menawar la..si dia cuba praktikkan dan sebut "Tao Rai" meaning berapa harga..tak pasal mek thai tu mula la merepeknya "krap kum pek lom *&&%#$#$ matilah time tu nak paham apa yg mek thai tu cuba sebut..ha ambik ko..aku tergelak besar time tue :)
Jalan la sepanjang gerai tu mencari sarung kusyen,kain pelikat,hanger,beg,dekorasi dan yg paling wat aku terkejut dia nak beli bende art...ukiran kayu yg seberat 20 kg..mati aku nak pikul naik tren BTS..dah la time tu tak beli lagi t shirt untuk family aku..berat wo nak carry bende nie semua..dekat kul 7 lebih habis la akitiviti shopping,kalau nak di kira belum cover semua lagi tue..aduss..memang market nie besar giler...paling letih nak carry barang kayu dan semua bende nie...abis la muscle aku semua naik nak pergi ke BTS station sejauh 3km...sampai je kat hotel aku terus flat..rebah..baring keletihan..begitu jugak dia..dan aku tau..malam tu pekene lagi KFC..sebab malas nak pergi jauh...

Biler dah nak dekat malam tue..apa lagi aku pun nak pergi la jugak destinasi org kata syurga dunia..mana tak bukan pat pong!apa pat pong..aku nak lalu je la..turun jer kat stesen sala daeng..aku pun berjalan2 la sekitar pub,club dia..ada la bonser dia nak tarik aku masuk ke club dorang..takut cuak pun ada..tapi dari jauh nampak la penari tiang berpakaian separa bogel...matik!..peghh tergugat iman aku.hilang semangat..haha..dan lalu plak pat pong jalan berapa entah..ada plak si club untuk golongan sejenis...lagila aku takut..tak pasal2 kene kenduri ramai..haha..berani la..langkah mayat ku dahulu..he he..dan malam tue jugak aku bergaduh ngan si dia..entah la wat spoil mood je..aku ke dia..yg salah..entah la?mungkin masing2 keletihan..emosi tak stabil jadi mudah la sentap..tambahan plak kaki aku time tu bonjol besar ketumbuhan gara gara melecet..berjalan jauh time shopping pagi tadi..naik teksi dan sampai hotel...terus aku tidor nyenyak sampai ke pagi.
 

0 comments so far.

Something to say?