Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

FAREWELL

Category: By Pyromaniac
FAREWELL

GAS COMPANY

(XXXXXX (M) Sdn Bhd)


END OF APRIL

Last day aku bersama company gas nie..perasaan aku?sedih?gembira..bercampur baur..entahlah..aku pun tak pasti..yg aku tau..aku dah lepas tanggungjawab menguruskan projek yg cukup memeningkan kepala aku nie

Antara projek yg aku akan hand over kepada new guy nie antaranya:-

1) Nusajaya project

2) Petronas & Shell terminal di Sabah

3) KKIA Terminal

4) Genting Highland

5) Hampshire Condo

6) Project Gas Malaysia

7) new project

So total amount project nie more than RM3 million ++

Ramai org bertanya kenapa aku perlu berhenti..tak seronok ke kerja kat situ terutama my dad n family..reason why aku berhenti..sebab aku nie masih lagi engineer muda bergetah...terpaksa jaga project yg profit untuk company lebih dari 70%..kenapa aku?apsal boss aku tak terlibat..lepas tangan..CEO aku mengharapkan aku untuk terus kekal...tapi tanggungjawab begitu besar dan pihak management main lepas tangan..kalau silap je..aku kene hentam..so aku sorang la kiranya handle projek nie semua....

Office mate..aku cukup selesa ngan mereka semua.dorang nie la byk membantu aku dari tak tau mende kepada org yg cukup competant..lepak makan bersama...syg jugak nak tinggalkan company..biler dah ngam ngan dorang semua tue..kerja..cukup seronok..outstation satu malaysia..tapi bende yg aku cukup terkilanlah..gaji aku cukup kecik tak setimpal ngan apa yg aku lakukan kini..bahkan gaji operator kilang pun lagi besar..no kidding..so aku terpaksa pergi..walaupun ngan berat hati..standard la kita kerja bukan sukarela tapi nak isi perut nie ngan sesuap nasi gak...

PENGALAMAN YANG AKU TAK DPT LUPAKAN TIME BEKERJA

Time bekerja dengan company pembinaan yg lokasi terletak bersebelahan ngan KLCC cukup menyeronokkan...leh nampak beb view satu KL..dah la aku first time...itu bagi aku dah cukup hebat..berdiri di atas tingkat 30..open space..takde dinding etc..leh nampak kren naikkan barang..naik tangga dan lift berulang kali sampai kan aku sesak nafas hidu simen :) ...bau badan yg hamis dan berpeluh...rushing turun naik nak wat pipe gas inspection bersama consultant..bergaul mesra ngan kuli aku si pakistani.kadang2 dorang nie degil mau je tarik telinga dorang..mendengar lagu dangdut sambil minum petang di warung...berperasaan seperti mamat indon..aku nie dah la gelap sket..berjemur panas..lagilah nampak mcm indon...meeting ngan top top manager ..aku nie acting manager untuk company aku..suka lihat mcm mana pump menyedut simen beroperasi...bergegar2 rasanya.si pekerja indon yg tuff tuff nie duk bancuh simen ..kuat gile dorang makan jamu ker apa dan time dorang tgh nak simen concrete structure..oo rupanya mcm nie dorang wat bangunan tinggi ..aku suka refer drawing structure dan berdiri kat tingkat paling atas sekali kononnya bangunan tu aku yg bina..berangan kuat..ha ha ha...ada masa kelam kabut nak submit borang inspection..memang kalut time tue..guna walk key talk kei nak suruh kren naikkan barang ker tingkat 3o (time nie aku dah jadi mandur supervisor plak) ,seronok bergaul mesra ngan simen lecak..pernah sekali aku terjatuh dlm kolam simen yg sedalam paras lutut time hujan..jadi hantu simen..bermain ngan equipment gas seperti regulator,ball valve,LPG tank,etc..attend training asia pacific ngan mat saleh nie..so terlalu byk pengalaman di timba walaupun aku nie setahun jagung join company nie
Adios amigos..aku akan memulakan hidup baru..nak kerja apa lepas nie plak!adeh tengah memikirkan nie

 

1 comment so far.

  1. Anonymous October 18, 2008 at 11:21 AM
    all the best in ur new place

Something to say?