Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Akok,Baulu & Kuih Bakar!

Category: By Pyromaniac

Malam nie aku duk bersila je atas katil double deckar nie..terasa gak la penangan kapal yg terhuyung hayang nie..lama2 aku dah biasa situasi sebegini..dan kali nie aku malas nak melepak kat deck tengok si ROV nie wat keje dorang..biarlah..aku nak update blog aku yg bersawang dekat 6 bulan nie..bagi aku habiskan blog aku nie dahulu
Akok, Baulu & Kuih Bakar

Sepanjang aku hidup di muka bumi nie, ini lah kali pertama aku menikmati sepenuhnya keenakkan kuih tradisional terutama yg terdapat di sepanjang perjalanan dari marang ke dungun..ohh bersambung kembali pasal trip ke pulau kapas tempoh hari..lepas je sampai ke jetty aku terus shoot pulang ngan kelam kabut sebab esok dah keje..perut time tu lapar la jugak jadi sempat la singgah di gerai yg terletak di tepi jalan nie..mula aku singgah la di gerai yg menjual kuih bakar dan baulu...bagi aku gerai tu nampak cam biasa je..takde apa yg special..tapi bile je kuih tu masuk ke dalam mulut aku..pegh sedap tak terkata kerana kuih nie dimasak menggunakan sabut kelapa..keinginan aku nak melantak bertambah lagi..dan kali nie tak sampai berapa km berhenti lagi, kali nie aku nak pekene kuih akok plak...biler masuk je dlm mulut aku terus aku khayal seketika..haha lemak berkrim..aku nie kalau bab makan memang mcm nie skali..dan ada la sorang budak tu kan nak pekene satar terengganu..tapi malang skali kali nie sebab tak sempat nak berhenti..dah terlajak banyak tempat...takde rezeki la katakan..puas gak la berjalan di negeri terengganu nie!walaupun penat sesgt

Kuih bakar tu berwarna hijau n sebelah tu baulu


akok terenggganu

gerai yg menjual akok tersedap di muka bumi..terlebih plak aku promote
 

0 comments so far.

Something to say?