Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Pangkor Island

Category: By Pyromaniac

01 09 08
Sehari sebelum puasa

Pangkor Island
Alamak aku dah terskip tentang entry ke pulang pangkor nie..baru baru ini ada seseorg tu telah menegur aku..dia kata pyro lately nie ramai org jarang komen pasal your entry..aku tak menjawab time tue..sebenarnya tujuan aku nak wat entry atau membloging nie bukan pasal nak bermegah mcm masuk populariti contest..ramai peminat etc..tapi macam diari kehidupan aku..aku akan rekodkan hari by hari,pahit manis semenjak dari tahun 2007 sampai ke kini..tu sebabnya setiap entry aku akan meletakkan tarikh peristiwa tu berlaku..buat apa lah aku nak bermegah kat sini yang pernah aku pergi round satu malaysia even satu dunia sekalipun mungkin satu hari nanti..tapi hanya untuk berkongsi pengalaman aku..aku plak mana pernah publish muka aku kat sini..reasonnya sebab blog nie terlalu personal buat aku..jadi insan yang rapat dengan aku saja tahu siapa kah aku..

Pangkor island...planning ke pulau nie aku yg rancang nak pergi sebenarnya dah lama takde aktiviti bersama budak2 nie..mula tu Mr Pa bagi cadangan ngan aku nak pergi cameron..dalam hati aku..tempat tu untuk org bermadu asmara jelah..nie semua jantan wat pe nak feeling2..aku cakap pi le pulau pangkor..Mr Pa n Mr mat shah bersetuju..pagi tu mat shah dah bergerak awal naik komuter tunggu di stesen komuter pantai dalam..bersemangat dan mr pa nie baru bangun tidor..aiya..sempat la kitaorg breakfast kat rumah pa di pantai dalam..dalam pukul 11 lebih..bergerak la kitaorg pergi ke utara..aku jalan nak kesana dah lupa..belasah saja la..dan aku pun takut sesat call la mr Am nie..dia org perak tapi duk kat KL..dia kata keluar kat simpang rapat..jauh jugak la perjalanan .. si mat shah nie mengomel kata jauh la etc..bising je mamat nie..aku terlepas plak satu tempat yg famous di perak nie..nama dia kelly castle..malas nak pusing balik..dan teruskanlah perjalanan..dalam pukul 1 tengah hari sampai la jugak di bandar lumut...panas gile kat bandar nie..parking plak takde..tapi banyak perubahan ketara kat sini..lebih teratur..lunch di restoran mamak berhampiran..dan dalam pukul 1 menuju ke feri..tak sabar tunggu bergerak..


Sampai je menjejakkan kaki di Pulau pangkor..aku ngan membe aku berdua nie blur..nak pergi kemana..plak nie..ades transport plak takde..aku nampak la bus sewa..geng geng xpdc..tak kan nak join dorang plak..ades..aku tanya la brother kat situ nak sewa kereta untuk sehari..gile mahal nak mampus RM70 sekali charge..sewa motor pun leceh laa..dan last skali aku pun tanya harga untuk bus warna merah jambu nie..nak kata bus tak jugak bentuk dia mcm van lebih kurang..pakcik tu kata harga 12 je untuk 3 org

aku cakap bole ler..belasah je.dan aku bertanya kan info pasal pangkor nie..lokasi mana best nak santai n mandi..pakcik tu rekemen pergi ke teluk nipah..aku agree..bergerak la ke sana..sampai je kat teluk nipah tu..dahaga giler..pekene la ABC..lega..panas terik semacam je..lihatla jam baru kul 3..dekat petang sket tue..kitaorg apa lagi terjun la laut..huhu riuh giler..dan nak adventure sket sewa la kayak..sampai krem tangan aku mendayung dan siap berangan kuat bawak kamera time nak kayak..ha ha..Mr Pa menggelarkan aku org pulau..mentang2 la aku nie dark sket n suka air laut..bebudak dua org nie tak puas puas mandi sampaikan dah lewat dekat maghrib..aku cakap udah le tue..takut miss van plak n feri...nasib baik la sempat catch van kalau tak terpaksa menginap di hotel..by the way..esok tu dah puasa..ades terlepas la terawih pertama kali..apa nak jadi nie..dah la amal ibadah kurang dan dekat kul 8 sampai la di bandar lumut..aku,pa n mat shah nie leka duk beli buah tangan masing2..kerepok..ikan kering..ikan salai..sate ikan dan makanan hasil lain..kakak kedai tu tak lokek nak bagi diskaun...yer la banyak kitaorg beli nie..dekat kul 8 malam perut lapar..order la untuk makan..ades rasa paling hampeh kat dunia makanan dia..tomyam cair dan juga sayur ala kadar je..menyesal makan situ dah la mahal..perut lapar belasah je la..drive nak balik tu jauh giler..yer la ikut jalan kg..dan sampai kat kl dalam kul 2 pagi..letih giler balik tu terus aku pengsan tido...dorang nie kata nak plan pergi merata tempat lepas nie..tapi masing2 dah kerja merata dunia..mcm mana nak planning dah!tunggu rezeki datang la nanti

View Lumut dari atas ferry

Jetty lumut




Ferry kitaorg berkapasiti 100 org lebih

jetty baru lumut




Entah dari mana biawak nie muncul
Biawak mencari anak ikan

Lawa view pulau nie rugi sapa tak pergi



Semasa dlm van sewa @ bus mini

Kelihatan Pulau pangkor kecil yg menempatkan hotel 6 star



Time nie masih panas..sun burn aku kelak

Pantai dia cun laa..



Mr Mat shah n Mr Pa

mat shah nie mcm tak pernah lihat baju

Tempat kitaorg lepak n santai







gaya apa tu? yoga?

Pyro happy bermain pasir..mcm kanak2

Pyro kuat berangan!

sayup kelihatan kapal layar









Pyro tunjukkan skill mendayung

Posing lagi..adess berangan

tarik jgn tak tarik

Pyro memberanikan diri bawak jugak kamera..jatuh dlm air padan muka!















Pasir pantai nie puteh tak mcm kat PD

Gambar time senja..memang lawa

Sunset..feelin lonely time nie..ades

Isap rokok baik untuk kesihatan?

Mana ilang satu lagi kaki?kudung ker

ada 5 kaki untuk 3 orang

Pulang lewat malam,feri terakhir dari pulau

 

0 comments so far.

Something to say?