Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Family Trip To Sabah: Kota Kinabalu city to Kinabalu Park

Category: By Pyromaniac
26 10 08
KINABALU PARK
Pagi tu mak aku bersiap2 menyediakan breakfast untuk seisi keluarga..nasib baik cuaca mengizinkan pagi tu..mendung..tapi masih lagi nampak cuaca nak hujan..adik aku nie dah mahir selok belok jalan di sini..org kata tak lengkap kalau tak jejakkan kaki di gunung kinabalu nie..icon untuk negeri sabah..perjalanan menuju ke kundasang/kinabalu park terlalu jauh ..mcm nak balik ke kelantan rasanya..dengan naik bukit dan gunung ganang..jalan yg sempit dan curam..mak aku awal2 dah bising bertanyakan biler lagi nak sampai di sana..sepanjang perjalanan,aku dapat melihat one borneo...shopping mall yg baru dibuka..politeknik kota kinabalu..universiti malaysia sabah,kompleks kerajaaan persekutuan,jambatan tamparuli yg begitu famous dan lebih kurang dalam 2 jam kemudian sampailah di kinabalu park..kinabalu park nie nak masuk kene bayar...dan disini jugalah tempat bermula pendakian gunung kinabalu...cuaca kat sini sejuk sesgt ..tambahan ngan hujan yg gerimis..tapi yg spoil time nie aku tak dpt bergambar berlatar belakangkan gunung kinabalu..yang ada hanyalah awan dan kabus yg tebal..dan cadangan aku untuk meneruskan perjalanan ke kundasang tidak disenangi oleh mak aku..katanya situ takde apa pun..sebenarnya mak aku nie dah malas untuk perjalanan jauh ke atas sana tue..dan sebelum pulang sempat la aku singgah di pekan nabalu..membeli cenderamata dan juga cuci mata..awek kat sini..ades wat aku jatuh cinta kali pertama..hu hu..statement..ngan cara sapaan dan juga percakapan yg lemah lembut..tak pasal aku sambar 4 helai t shirt skaligus..adesss.pokai aku dan petang nie plak flight aku ..tu pasal dorang rushing nak pulang kembali ke kota kinabalu..
















Kompleks kerajaan persekutuan


Universiti Malaysia Sabah


One Borneo




















Aku suka radio sabah nie..

Sawah padi terbentang luas



Kuda padi






JAMBATAN TAMPARULI
Jambatan nie begitu sinonim ngan org sabah..sampaikan ada lagu mengisahkan tentang jambatan ini












Anak Gunung Kinabalu



















mana lah hilang puncak gunung nie!

jalan berkabus..tak nampak apa pun









KINABALU PARK
























Pyro tengah bersantai





itu bukan aku ler









Pyro mat bunga?















PEKAN NABALU

Kedai Cenderamata di pekan nabalu



















ikan tuna yg besar2

Pasar Basah Kota Kinabalu














ikan todak



 

0 comments so far.

Something to say?