Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Trip to Miri

Category: By Pyromaniac

06 01 09

MIRI
Aku bersorak kegembiraan sebab ada crew change..tak sabar menunggu membe aku nie datang..boleh la aku pulang..muka kegembiraan terpancar dari diriku dan juga membe aku yg lain..turun je dari barge naik ke bot..masing masing melambai perpisahan kepada crew barge yg lain...bot nie akan menuju ke kg wire-fi...aku pun tak tau kenapa kg nie mendapat gelaran begitu..sampai je jejakkan kaki ke jetty..aku menuju ke hotel berdekatan iaitu hotel somerset bersama dengan crew membe yg lain..senang sikit boleh bergerak bersama keesokkan harinya ke airport..Bagiku Miri merupakan bandar yg besar di pulau borneo nie..jika nak dibandingkan dengan pulau labuan..tapi masalah nya di sini nak cari gerai makanan seafood..puas aku bersama dengan manager kapal nie meronda sekitar bandar untuk makan malam..yang ada pun restaurant bukan muslim..dan manager kapal nie cukup familiar dengan area miri nie membawa aku ke satu gerai yg menjual kek lapis..ini adalah merupakan kali pertama aku dapat menyaksikan sendiri bagaimana kek lapis di buat..bagi aku terlalu remeh dan sukar..layer by layer kek lapis nie dibakar..kat miri jugak cukup popular ngan biskut tradisional lain seperti tebeloi yg dibuat dari sagu..berkaitan ngan makanan..rugi rasanya kalau tak mencuba..mee kolok dan laksa sarawak yang cukup popular di sini..keesokkan harinya aku berlepas dari miri airport dan transit di labuan seketika dan seterusnya pulang ke kuala lumpur..

Sayonara


Mee Kolok yang sedap
Mee sup kolok sarawak

Makan malam di Miri

Original Laksa sarawak yg cukup menyelerakan..banyak rempah laksa nie kalau dibandingkan dengan laksa penang



Bandaraya Miri

Gerai yang menjual kek lapis di sini

Minuman di sini cukup kreatif..berbagai nama dan rasa

 

0 comments so far.

Something to say?