Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

DR LOVE

Category: By Pyromaniac
Baru baru ini aku mendapat panggilan dari kawan baik aku..dia mengeluh kesah..kedengaran dari riak suaranya yg sedih..aku tanya mengapa?apa berlaku sebenarnya..dia sebenar segan nak bercerita perkara ini dengan aku..tapi aku memaksa juga..dan akhirnya dia mula berkata..pyro lately nie aku berasa tak sedap hati...aku tahu kekasih hatiku baik hati..tapi ada masanya dia suka menyakiti hati aku dengan dia tidak sedari..bagi aku mula mula tu ibarat gurauan tapi lama lama mcm penghinaan..banyak kali dia bercerita realiti memang menyakitkan..tapi itu bukan alasan untuk menghina aku berulang kali...aku cuba nak mendalami masalahnya.dia bercerita lagi pyro.. aku sebenarnya tak kisah sgt kalau si dia tu nak bandingkan aku dengan sesiapa pun..contoh seperti watak kartun squidwart ataupun bear besar..tapi lama lama aku tak suka dengan kutukan yg melampaui batas seperti..("kenapa b nampak mcm gemuk..berisi..chubby..pergi gym pun tak turun2") dan terlalu kerap didengari kutukan berunsur negatif tu.compliment ada la sekali sekala terutama bila dia sedih tapi kebanyakkan masa bila dia gembira mula la dia menyakiti hati aku...mula mula aku tak kisah sgt..tapi kalau dalam sehari tu mesti bercerita pasal fizikal aku..aku nie gemuk sgt ke pyro??aku cakap kat membe aku nie...entah aku nampak cam biasa sahaja tapi berisi sikit ler..dan dia menambahkan cerita..aku nie pyro kalau kita dah sayang org tu..at least kita kene jaga la hati dan perasaan kekasih dia..betul tak?tapi ini tidak..dia tak sedar pasal diri dia ..manusia mana ada sempurna..aku pun tak suka bercerita pasal kekurangan diri dia dan aku juga bukan suka mengeji org pyro.ini bukan masalah terlebih sensitif ke apa tetapi kalau dah berterusan sapa boleh tahan dan bila aku sakit hati mcm nie mahu saja aku rasa nak pasang scandal sana sini membuktikan walaupun aku gemuk tapi ramai org nak berscandal dengan aku..bende yg sama kembali kepada dia biar dia terasa sakit hati..what goes around comes around ..tapi aku cukup setia..membe aku nie berbalik kepada cerita lama dia..ohh dulu dia pernah bersedih mengatakan org lain tak pernah jaga hati dia sedangkan secara tak sedar dia telah menyakiti hati org lain juga..dulu pyro si dia masa kitaorg blind date dulu..dia pernah sound pasal pakaian aku..dalam hati aku cakap sapa kau nak persoalkan pakaian aku..pernah ke kau tanya aku nie ada duit ke tidak untuk beli pakaian baru..dan masa itu juga otak aku pernah terpikir..enough untuk bertemu dengan org seperti ini lagi... jodoh kita tak tahu dan last sekali aku couple gak dengan dia disebabkan oleh perkara lain walaupun ada masa perangai sebegitu buat aku naik marah..sebab aku tahu bende tu boleh ubahkan dan aku bersabar..manusia pun ada limit kesabaran betul tak PYRO..dan pernah satu masa dia bertanya kan aku..ehh kita tak pernah pergi karaoke bersama kan..sedangkan dahulu pernah dia kutuk kaw kaw suara aku tak sedap la etc..so buat apa aku nak ajak kekasih aku pergi ke karaoke sedangkan dia sendiri suka mengutuk pasal kekasih dia dan sedangkan orang lain memberi compliment yg menyenangkan...dan lately nie suka menyakat aku nie gemuk la ingat nak loss weight tu boleh dalam masa beberapa hari ker..etc (sedangkan kawan perempuan aku pun dorang kata aku nie ok je berat badan aku)..entah lah pyro semenjak aku mendengar kutukan mcm tu aku dah tawar hati dan pernah beritahu segala ketidak puasan hati aku semasa di langkawi..entah dia ingat atau tidak..sudah la aku jarang jarang jumpa dia dan bila jumpa ayat pertama tak pun dalam masa 10 minute perbualan..B dah nampak gemuk sekarang..mood aku turn off tapi aku tetap bersabar...kalau dah kerap sangat org yg disyg cakap negatif pasal kita mulalah mcm mcm perkara akan berlaku secara tak langsung..aku nie pyro kalau org yg tak rapat tak kisah nak kutuk pasal aku tapi ini org yg rapat..apa perasaan dia kalau aku kata bende yg menyakitkan hati..aku nie jenis pendam dan bila sekali aku cakap harap2 dia paham le..ini tidak ulang perkara yg sama dan kita pun tak seronok juga kan MR PYRO...adesss..gurau pun ada la batasannya juga kan jangan sampai menyakitkan hati aku..kalau berkumpul lama2 akan meledak..aku pun tak tahu sampai bila aku boleh bertahan walaupun dalam hati aku sesgt mencintai dia..aku pun tak pasti pyro sama ada aku ni terlebih sensitif kali ni.. aku letih nak dengar luahan hati org sedangkan aku sendiri pun ada masalah..dan aku tidak ada bakat dalam menasihati org dan aku juga bukan seorang DR LOVE...
 

5 comments so far.

  1. Ad April 24, 2009 at 8:56 PM
    kalau aku jadi ko, aku suh jer dia sound kapel dia
    "ko nak kau, ko wat cara nak,ko xnak, ko cari lain..sblm siund2, pi cermin diri ko tu"

    tu lum kawin, dah kawin nnt lagi nak kontrol..

    buat langkah awal sebelum lambat!!

    (ayyo..siap ada skrip)
  2. eqbalzack April 24, 2009 at 10:23 PM
    hhmmm..bravo2...pyro dah jadik DR.LUV...
  3. Pyromaniac April 25, 2009 at 1:06 AM
    Tak la bro aku bukan dr love..aku sendiri pun tak boleh nak nasihatkan budak nie..tapi bagi aku la bila dah bercouple tu terima saja la kekurangan diri partner masing2 dan tak perlu la nak mention bende mcm nie terlalu kerap..gurauan boleh tapi berpada pada la
  4. YUSRIE MOHD YAMIN April 25, 2009 at 4:20 PM
    couple..but at the same time ngutuk2 couple sndiri..wt the fu**!!!

    mesti mmbr pyro tu penyabar orgnya
  5. fIcK a.k.a kaka April 25, 2009 at 5:45 PM
    hohohoh~
    dr love?
    sesetengah tu memang xdpt menasihati...
    tp klu menjadi pendengar yg setia kira okey la tuh..
    kepada kwn pyro, anggap la itu sbg dugaan dlm percintaan...
    selagi boleh bersabar, bersabarlah..
    then, klu jodoh itu dah tertulis, terima la ia sebaik mungkin...

Something to say?