Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Cherating

Category: By Pyromaniac

03 03 09

Cherating

Letih sebenarnya travel sana sini..tapi itu adalah entertain dihujung minggu..bagi aku KL terlalu bosan kaku..hutan batu..aku bukan gemar sangat dengan xtiviti typical mcm window shopping,tgk wayang,karaoke dan etc..dan kebetulan masa ini adik aku mendapat kerja baru di pahang sebagai org JPJ..aku bagi cadangan kepada family aku untuk menginap di cherating..boleh santai santai..2 hari nie..dan puas aku survey tempat penginapan menarik di belah2 cherating nie..cadangnya nak menginap di holiday villa..tapi mak aku bising membazir..dan aku pilih la satu resort yg terletak di area sungai ular,cherating..nice view tapi malangnya masa ini hujan yg berterusan sepanjang 2 hari nie..tak boleh nak pergi pantai pun..melepak dalam bilik..dalam hati aku nasib baik la aku tak sewa hotel mahal2..huhu


LIS NA REE BEACH RESORT


Aku pun tak tahu resort nie lokasi dia terletak betul di tepi pantai..sampai dah la lewat malam..sempat la dinner di restoran yg berhampiran..pakej untuk 4 org makan memang mewah..harga pun murah 50 sahaja..penduduk di area cherating nie..menu breakfast memang menarik nasi minyak..selepas tapau beberapa bungkus nasi minyak nie pergi la aku sefamily ke pantai cherating..singgah sebelum hantar adik aku report on duty pada petang tu juga..cherating tempat yg sesuai kalau nak bersantai la bagi aku..tenang dan mendamaikan..kalau hippies memang gemar tempat mcm nie..leh santai sambil minum beer..tu bukan aku la...sebelum aku nak check out tu.ada peristiwa pelik berlaku..entah semena datang seorg budak perempuan dengan gaya pelik aneh..nak kata gile tak juga tetiba berdiri tegak disebelah bilik yg terletak berhampiran dengan bilik aku..matanya merenung sesuatu..takkan la JU ON kot..siang nie mana ada hantu..dan selepas mak aku pulang dari pantai..budak perempuan tu tetiba mengekori mak aku..dan cuba menyampaikan sesuatu..matanya merenung muka mak aku..aku dah cuak apa kene ngan budak nie..dah kene shret ngan bf dia dan terus kene tinggalkan ke..aku cakap kat mak aku abaikan je la..meh naik atas..bukan apa aku taknak bende pelik berlaku kelak..tapi muka perempuan tu memang pelik dan membuatkan aku teringat sepanjang perjalanan pulang tu...entah apa masalah perempuan tu pun aku tak pasti..tapi muka dalam kesusahan la..tapi masalah dia tak cuba nak sampaikan..























Pulau Ular


Mr pyro main hujan.







TELUK CEMPEDAK


Aku ada seorg cousin yg tinggal di area kuantan nie..dan dia membawa aku satu family beronda ronda di area teluk cempedak nie..sambil tu bole la juga carikan bilik penginapan untuk adik aku
nie..area sini memang best nak surfing..nampak la beberapa org budak yg beginner duk main surfing nie





























Budak jepun nie takut ngan kera liar kat sini









Kera kat sini memang liar











HYATT REGENCY KUANTAN



Harga hotel nie memang ..ehem ehem..kering poket aku












































Abg pyro menolak perahu layar..nak belayar ke mana plak nie


Tanjung Sepat


Lokasi di mana terdapat satar dan otak otak yg paling sedap di dunia..aku memang tak tipu..cuba pergi sendiri di sana..dan dapat dilihat kegembiraan anak buah aku tu mendapat satar yg enak :) aku balun dua pinggan sekaligus..nyum nyum


 

4 comments so far.

  1. Ad May 4, 2009 at 12:08 AM
    puas ye edisi ko menjelajah kalini!!

    semua pantai pahang ko redah!!!
  2. bonekamiang ;P May 9, 2009 at 9:03 PM
    budak jepon ek..
    aceceece.
    btw,
    panas x cherating?
  3. Pyromaniac May 9, 2009 at 11:40 PM
    cherating masa aku pegi tu tengah hujan le sedey :(
  4. erul alambina May 13, 2009 at 11:07 AM
    haha..
    dah agakk dah..
    sure ujan kn..
    hurm,
    xpe3.
    len kali ley g sne ak..
    kan?kan?kan? ;P

Something to say?