Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Part 1:Langkawi

Category: By Pyromaniac
04 o4 09
Langkawi
Aku dah lama plan nak pergi ke langkawi ni..dekat sebulan aku membuat tempahan awal..aku bukannya cop duit berbakul2 untuk naik MAS airlines..ada rezeki lebih sikit book la flight ke sana..banyak idea dilontarkan oleh membe 2 aku pasal langkawi nie..ada yg suka drive sepanjang plus highway dan naik feri di kuala kedah dan ada juga bagi cadangan naik flight direct terus ke pulau..selepas aku tgk segala kos yg ada aku lagi prefer naik flight dan bukan apa skrg nie kalau kos pengangkutan toll dan minyak saja sudah melebihi harga flight untuk seorg..kebanyakkan membe aku ramai dah pergi ke pulau nie..dan bagi aku langkawi nie membosankan..itu pada tanggapan aku kali pertama..setakat ada tugu burung dan pantai yg biasa..pada mulanya aku berpikir begitu..dan apabila aku menjejakkan kaki di airport..inikah dia langkawi..adoi..tapi selepas aku membuat tempahan tiket untuk island hopping dan juga book kereta sewa..pandangan aku terus berubah..bagi aku journey kali nie sama hebat dengan masa masa aku di bangkok dan di terengganu dulu..tapi sebelum bermulanya journey nie..satu perkara telah berlaku bila aku telah tertinggal flight gara gara lewat menaiki bus...aku ingatkan masa check in 45 sebelum flight..jadi aku sampai dalam masa 30 minute sebelum..dan diberitahu oleh pekerja di kaunter tu..en pyro..kaunter check in kami telah di tutup dah tak boleh check in lagi..puas aku merayu dan segala usaha tu sia sia saja dan terpaksa la aku membeli tiket flight sekali lagi..masa tu perasaan marah,geram dan sedih pun ada bile terlepas flight..nasib baik la domestic kalau international rabak nak membayar balik tu...



kelihatan pulau pangkor








 

2 comments so far.

  1. eqbalzack June 1, 2009 at 9:46 PM
    bila tgk kepak kapal terbang tu...teringat aku ajar fizik bernoulli's principle kat student aku...hehe
  2. Pyromaniac June 1, 2009 at 9:57 PM
    ye en eqbal..flight nie mengikut konsep aerodynamic generating lift,propulsive thrust..jgn lupa ajar mach number kat student tu :)masuk exam nanti

Something to say?