Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Steam Boat Party

Category: By Pyromaniac
14 03 09

Steam Boat Party
Sebab apa aku panggil tajuk entry nie steam boat party..ada 3 org tetamu tetapi hidangan untuk 10 org makan..memang makan besar malam tu..membe aku nie mendapatkan stok tau foo nie daripada kilang berhampiran dengan rumahnya..banyak dia beli..berbungkus2 plastic dengan harga borong..aku perli dia..kau nie nak bukak gerai yong tau foo rebus tepi jalan ker ha?dia tersenyum tersipu2..menu steam boat nie belum lengkap lagi tanpa ingredient yg lain..mee..udang..sayur kangkung..cendawan dan beraneka jenis lauk yg pastinya akan direbus..sup yg dipilih..tomyam..walaupun rasanya masin sedikit tapi kalau dicelup dengan bebola lain..rasanya pasti menguja..bertonne calories masuk kedalam perut aku..lantak la..nama dah party kan :)


Membe aku tengah menyediakan perencah dan bahan2

Daging salai yg sudah sedia untuk digrill




Pegghh dengan baunya dan bunyi yg mengiurkan

Satu bowl penuh dengan beraneka jenis yong tau foo

Sup tomyam



Tambah minyak zaitun sebagai perisa jadi lebih umphh



masukkkan serba serbi kedalam sup tu






 

4 comments so far.

  1. airy May 16, 2009 at 8:13 PM
    wek ko tak hajak pown eh...aku pown fav mende neh ....hiik
  2. fIcK a.k.a kaka May 17, 2009 at 6:06 PM
    huhuhhu
    sedapnye...
    nape x ajak fick skali....
    my feverete tuh..
    huhhuhuhu
  3. Pyromaniac May 17, 2009 at 10:44 PM
    yong tau foo nie aku dapat dengan harga borong kalau nak wat party ke jamuan besar besaran boleh terus direct pergi ke kilang dia..ada jual dengan sos dan kicap lagi..berbaloi la
  4. Ainur December 12, 2012 at 10:51 AM
    boleh saya tahu di mana kilang nye ?

Something to say?