Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wedding Trip to Tasik Chini

Category: By Pyromaniac

06 06 09
Wedding Trip
Tasik Chini Pahang
Tarikh ni ramai org memilih untuk mengadakan majlis perkahwinan..setiap sorang membe rapat aku dah berkahwin..aku bile lagi?takper la tunggu org melamar akulah..haha~walaupun jauh jarak aku gagahkan diri pergi gak..sebabnya dia nie nak dikira sebagai salah seorg sahabatku..susah senang bersama dahulu..selamat pengantin baru mr mat shah..semoga kekal bahagia ke anak cucu..majlis kahwin sebegini aku dah lama tak pergi ..alasan sebab aku malas nak memikirkan pasal kahwin..jumpa je kawan,sedara atau jiran..soalan sama akan diutarakan ..bila lagi nak kawin nie?umur pun dah meningkat!yer la mentang anak ko muda dari aku..aku plak di cakap lambat kahwin..lantak la mulut org...majlis kenduri kahwin di kampung nie terdapat kelainan sedikit dari segi lauk pauk dan tradisi..di sini masih lagi ada gotong royong,korbankan lembu seekor,masak beramai bersama jiran tetangga..itu yg membuatkan cukup unik dan istimewa..bila dapat merasa lauk gulai kawah tu..umphh terangkat kalau dicicah bersama dengan pucuk keladi masak lemak..arghh walaupun sesedap mana pun aku dah pandai mengawal selera makan ku!










Tasik Chini
Aku meminta mr mat shah nie membawa aku pergi ke tasik chini nie..yerla hajat si minah dua org nie akhirnya tercapai jua..masa aku pergi nie byk resort tengah renovate..lubuk memancing profesional sesuai datang ke sini..ikan kelah,toman sebesar peha,keli dan ikan air tawar mudah didapati disini..dulu masa aku pergi memancing seekor ikan pun tak dpt..aku rasa ikan di sini pernah disekolahkan la..bagi ikan2 disini cengkerik tu apa lah sangat..lainlah dihidangkan dengan kurma atau anggur california..demand ye ko ikan!dapat tangkap akan aku panggang!..lihat entry tasik chini pada 2007..



































 

4 comments so far.

  1. Keri AlHaj June 12, 2009 at 9:21 PM
    huh... dah lama betul tak ke sini.. dulu selalu jugak pergi mancing kat sini... - memancing lah kononnya... kejap je, pastu mula boring... sibuk lah baling2 kayu batu semua... hahaha... memang tak boleh bawak memancing budak nih...
  2. Pyromaniac June 12, 2009 at 11:08 PM
    hehe..memancing untuk org yg jenis tak sabar mcm aku memang tak sesuai..kalau tak dah lama kene bomb tasik chini tu!
  3. Sharif John June 12, 2009 at 11:28 PM
    hidup yg adventure..... next time kita bole join venture ke? owh... jodoh bro x sampai lg... sikit lg la tu
  4. Pyromaniac June 12, 2009 at 11:43 PM
    bole je..climb gunung K2 ke! takpun meredah hutan amazon..tapi yg paling penting abiskan dulu tempat menarik di malaysia nie..gunung kinabalu pun tak climb lagi :)

Something to say?