Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Trip to Bali: Day 2 Barong Dance

Category: By Pyromaniac
8.36 S 115.22 E
110709
Denpasar Selatan
Barong Dance
Life memang banyak dugaan..kebelakangan ini hidup aku mcm lalang..entah mcm takde pedoman hidop..apa aku cari pun tak tahu..pergi opis bukak computer n balik opis pergi gym tu pun kalau rajin n balik rumah santai atas katil..apa aku cari dlm hidup nie pun tak pasti?jiwa rasa mcm kosong dan sunyi..tambahan dengan situasi stock performance yg mcm gampang lately nie..wat aku frust..rugi bukannya sedikit..klse dropped death..memang la sempat aku menjual kan dan menyelamatkan baki stock aku yg ada tapi yg lainnya terus lemas dan hanyut..itu la org kata kene cut loss awal2 lagi..belajar dari kesilapan..nak menulis blog..arghh malas..walaupun byk bende aku nak ceritakan..kenapa aku jadi mcm nie?tak pasti..
Berbalik kepada cerita trip aku ke bali yg lepas..mcm biasa aku suka cerita kisah yg basi..
hari kedua di pulau bali..pagi tu aku dah bangun subuh lagi..kesejukkan tido kesorangan ...perut pun lapar..muka masih lagi comot baru bangun tido..apabila aku nak pergi ke tandas, aku terasa pelik dan aneh..apa bende yg berplastik di bwah tapak kaki aku nie..bila sahaja aku mencelikkan mata,aku ternampak dan mulut aku secara tak sengaja terkeluar perkataan FCUK..kondom..celaka bile la ada kondom atas lantai tandas nie..nampak sgt ler pihak chalet nie tak membersihkan tandas nie..arghh aku tahu la aku tinggal di chalet murah nie tapi takkan la bekas condom tu tak dibuang dan dibersihkan..aku rasa geli..yakss..teringat aku masa mula2 nak check in disini..mamat receptionist tu ada menawarkan aku perkhidmatan yg bukan2..mau servis mas?enak..gadis bali asli..adoi muka aku nie ada gile seks ke?murah saja mas etc..aku mendengar saja promosi hebat yg ditawarkan oleh dorang tue..
Perut aku meragam..aku tak tahu nak melantak pagi di mana..yg aku perasan ada satu kedai coffea house di area hotel aku nie austin chase..breakfast kat sana dengan harga yg membunuh..sekadar utk coffea cappucino dan juga muffin banana harganya bersamaan dengan 6 kali nasi campur di office aku..
Aku berjumpa pak made di yulia inn..tempat penginapan si minah nie beramai2..hotel dorang ni disediakan breakfast jadi tak perlu spend duit mcm aku la kat luar..aku tak tahu apa planning pak made..sebagai tukang supir aku utk trip kali nie..yg aku tau dia memberi cadangan supaya pergi menyaksikan persembahan barong dance..aku tak dpt membezakkan antara barong dance dan juga kecak dance..aku ingatkan tarian mengelilingi api pada mulanya!
Barong dance nie mengisahkan pertarungan antara kebajikan .barong nie adalah binatang purbalaka melukiskan kebajikan dan rangda adalah binatang purbakala yg maha dasyat menggambarkan kebatilan.
semasa aku menonton barong dance nie..nampak la ramai mat saleh dan org luar yg turut serta.apa aku nak bercerita nie..arghh..wat wrong with me?ayat tunggang langgang..lantak la

memohon restu sebelum memulakan perniagaan


Pantai kuta


Mr pyro dikepit oleh awek2s





Audion semuanya kebanyakkan berasal dari australia









Persembahan mcm gamelan la













































adegan potong anu~














Mengambarkan makhluk yg tak lut oleh parang..








bro nie mencucuk badannya dengan parang yg tajam!




 

0 comments so far.

Something to say?