Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Selamat Hari Merdeka

By Pyromaniac

31 08 09
Selamat Hari Merdeka
Hari kemerdekaan pada kali ini nampak mcm begitu hambar..mungkin jatuh pada bulan ramadhan,serangan H1N1 dan juga ekonomy yg kurang memberangsangkan..kebelakangan ini aku kurang bersetuju dengan bermcm mcm idea bodoh yg diutarakan oleh sesetgh pihak..antaranya mengibarkan jalur gemilang dengan cara yg terbalik la..dan sesetghnya tidak mengibarkan jalur gemilang dengan alasan takut dituduh sebagai pro kerajaan,ekonomi tak bagus jadi tanda protes tak letak bendera..tapi company ko untung gak berjuta2...bagi aku negara kita nie bukan milik sesapa..pihak BN ke pakatan rakyat ke..melayu atau cina etc semuanya berkongsi bende yg sama negara kita nie..kenapa lah tak boleh menjadikan hari nie sebagai satu hari dimana semua warganegara boleh lupakan seketika ideologi politik yg bagi aku semakin karut marut nie..kalau kita nie terlebih patriotik sikit dituduh pro BN..letak bendera negara pro kerajaan etc..kalau aku pergi ke luar negara..contoh terdekat thailand..aku begitu kagum semangat cintakan negara oleh rakyat mereka..pernah seketika masa aku melepak di taman di kota bangkok..petang tu lagu kebangsaan thai dinyanyikan..dan semua thais berhenti dan berdiri..menghayati dan menyanyi lagi kebangsaan..aku kagum dan terkejut..di negara kita nie plak ada sesetgh pihak sanggup memburukkan nama negara..aku begitu fed up dengan budaya berpolitik keterlaluan yg cuba diterapkan oleh pihak2 tertentu..ada ke mereka tu mengambil berat pasal kepentingan golongan rakyat!mengarut la semua itu!masing banyak kepentingan peribadi..walaupun begitu aku masih sayangkan tanah airku ini..dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung
Selamat Hari Kemerdekaan yg ke 52
 

0 comments so far.

Something to say?