Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Pizza de Pyro

By Pyromaniac

30 08 09

Pizza De Pyro

Hari nie majlis berbuka puasa secara besaran di rumah aku,ramai family akan datang..termasuk dengan cousin aku yg menetap di KL dan juga cousin aku yg lain baru dtg dari kelantan..ada interview di KL katanya..lebih kurang ada 20 org akan berkumpul bersama untuk berbuka puasa..bagus juga kan bila dapat berkumpul mcm nie..bukannya selalu...kebiasaannya majlis mcm berbuka atau hari raya..dan masa kawan aku datang ke rumah..aku pasti akan memasak hidangan istimewa..walaupun mungkin rasanya bukan mcm pro..tapi ada pujian tu dah dikira ok le..try n error..mencuba2 mana ada org masak terus jadi pandai...dulu aku pernah memasak spagetti bolognaise..terus jadi perbualan dan pernah resepi aku tu diminta oleh kawan mak aku sendiri..haha..sebenarnya aku main campak2 je bahan2 tue! Pizza nie nak buat memang sukar sedikit la..terutama bahagian roti..kalau tak kene caranya la..gebu mcm roti kebab la ataupun nipis mcm lempeng..percubaan kali nie aku cukup berjaya tambahan dengan dapur oven yg baru aku dapat mengawal suhu..walaupun aku seorg lelaki itu bukan halangan bagi aku untuk memasak..kerana memasak bukannya berdasarkan pada jantina..semata2..dah aku minat pada masakan dan makanan tapi disebabkan mak aku masih rajin memasak aku lupakan sahaja lah..lagipun memasak nie perlu ada ketelitian dan juga semangat..huhu..apabila siap je masak pizza aku nie..masa nak berbuka je masing berebut..tak sampai dalam 2 minute dah abis..aku pun antara org yg kedua mencuba..masuk je dalam mulut..hurmm sedap plak roti nie..rasa mcm kat pizza hut plak tapi yg penting bahan topping penuh di atas..aku suka xtra cheese dengan tambahan cheddar chesse dan sudah pastinya mozarella chesse..itu saja aku mampu nak beli pun..aku menyediakan dua pizza pada masa berbuka tu satu original dan satu lagi barbeque sos..barbeque tu bagi aku kurang sikit rasanya..sebab mungkin sos tak sesuai kot..

Menyediakan bahan mentah

Sos pizza..tomato

Cara nak letak topping pun kene ada gayanya..kali nie aku main campak je..pernah belajar di kedai pizza dulu :)



Pizza d barbeque





Sudah masak..cendawan dan sosej yg melimpah ruah




Pizza de Pyro
 

4 comments so far.

  1. eqbalzack September 5, 2009 at 12:23 PM
    pyro, macmane nak buat yg bawah tu....?? resepi plss....
  2. Shamimi September 8, 2009 at 11:25 PM
    Wah layan seh.
    Leh bg resipi nk try bt ar bro.
    Yang penting roti dier yg mesti best.
  3. airy September 17, 2009 at 11:27 AM
    arrr nak tanya cammana nak buat roti dua tuh...arrrr
  4. deathinromance October 27, 2009 at 3:52 PM
    wahhhh....(kekaguman)

Something to say?