Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tenji Japanese Buffet

By Pyromaniac

06 09 09

Tenji Japanese Buffet

Hari nie dah masuk hari ke 9 aku begitu susah hati..entah la..bermcm bermain dalam permikiran aku..aku menerima panggilan telefon dari kawan aku raja mengajak aku untuk menghadiri gathering sempena best buddy aku ni yg akan berangkat ke japan..dalam masa terdekat nie..sambutan perpisahan sempena dia akan melanjutkan pengajian di jepang selama 2 tahun..antara buddy aku yg paling rapat sekali..sedih juga aku memikirkan perkara nie..lepas ni takde la teman aku untuk mengeluh kesah akan segala masalah aku nie..kalau aku susah hati..aku keinginan untuk makan lebih..dengan harapan aku makan sebegini supaya aku tak pikir segala masalah ini..tapi aku pasti belum tentu berjaya..membe aku nie perasan akan perubahan aku nie..dia menasihati aku bersabar..teruskan bersabar..dan akhirnya kesabaran aku itu berhasil apabila aku menerima berita gembira..arghh bende yg aku tunggu selama ini..akhirnya..aku senyum kegembiraan..hilanglah segala kesengsaraan yg aku alami selama ini..penantian yg sungguh menyiksakan

Berbalik kepada buffet japanese nie..pertama kali aku menikmati buffet japan sebegini..tambahan pada bulan puasa..kalau harganya memang hurmm..sayang nak klr kan duit sebanyak itu tapi disebabkan org paling rapat..apa salahnya kan..makanan memang berbaloi la..terutama ada beraneka jenis sushi,makanan local,sup,western food,tempura walaupun pilihannya tak banyak,steam boat,dessert yg sedap dan paling penting aiskrim hagen dazz...pilihan makanan bagi aku memuaskan la..

Kalau aku makan buffet nie..aku akan memilih makanan yg mempunyai nilai harga yg paling tinggi..contohnya tiram..ikan salmon,kambing bakar,aiskrim hagen daz..kek coklat dan etc..seboleh elakkan makanan nasi atau sup..tu style aku makan buffet nie..at least aku rasa tak terkilan dengan spend duit yg banyak nie..aduss..biler dah kenyang terasa poket semakin menipis..dan dalam masa sama kalori aku ambik pun bertambah..puasa nie ada hikmah juga kerana walaupun aku makan banyak..berat aku dah berjaya dikurangkan sebanyak 2 kilo..bile la nak dapat ideal weight nie..

































 

4 comments so far.

  1. Sharif John September 16, 2009 at 6:51 AM
    Sekali sekala xpe bro... by the way, makanan nampak best dan unik...
  2. Small Hiker September 20, 2009 at 9:44 PM
    Selamat Hari Raya Aidil fitri...
  3. deathinromance October 27, 2009 at 3:48 PM
    sure nmpk sedap...
  4. Anonymous February 23, 2010 at 5:25 PM
    Tenji memang mahal..

    apa kata try Shogun Japanese Buffet. The price is much cheaper than Tenji..food pun lg byk..

Something to say?