Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Kisah Silamku:Our Trip to Cameron Highlands

By Pyromaniac
10 10 09
Our trip to Cameron highlands
Selepas aku pulang dari job di gebeng..aku mengharapkan diri ko tu melupakan segala kenangan silam ko di kelantan..membawa segala semuanya berpindah ke KL supaya aku ngan ko boleh memulakan hidup yg baru bersamaku..melupakan segala sesalan..penderitaan ko yg lepas..tapi semasa aku menulis entry ini ko masih lagi mengigati kisah lampau dan ko masih lagi berdendam kerana ditipu dan dicurangi..abis adakah ko tak merasai dan penderitaan yg aku alami ini?
Pagi mula perjalanan tu..aku tahu masa tu kita dlm not in good mood..ko melenting..apabila enjin dlm keadaan problem la..ko ckp kete aku nie byk problem..tak pasal rosak..gara gara botol air..aku ngan ko boleh bergaduh..berperang besar pada pagi harinya..ko tension dan aku juga emosi..bagus la...sepanjang perjalanan aku ngan ko mendiamkan diri..dan akhirnya sampai di area slim river..aku memberhentikan kenderaan dan ko pun mengambil alih pemanduan ku ini...
Suasana menjadi lebih terkawal apabila aku dan ko mulakan perbualan..lama rancak dan masing masing ready utk memaafkan satu sama lain..ko byk bercerita rancak bagaimana ayahmu dulu mengajar membawa kereta la..adik mu dan kisah pemanduannya la..skill drift..dan juga kenangan mu di cameron..kau memberitahu aku akan membawa aku kesatu tempat yg menarik utk breakfast..tapi malangnya masa tu dah terlewat..arghhh pekene kedai mamak la jawabnya..selepas mengambil gambar dan mencipta kenangan ko pun membawa aku ketempat yg tak pernah aku pergi selama ini..ladang teh sungai palas..bercadang utk breakfast tapi mcm dah kenyang..kita pergi melihat kilang memprosesan teh...satu masa tu kau telah memerli aku.sikit sikit ngan baju sejuk..walaupun masa itu tengah panas mentari..ketawa kau apabila melihat gelagat aku yg kononnya suka bergaya itu tak kene pada tempatnya..dan lepas tu kau mengajak aku pergi ke MARDI..bergambar dengan bunga..menjadi mat bunga sekali sekala..walaupun tempat tu biasa tapi cukup seronok melihat telatah keanak anakan kita ini..masa ini juga ko banyak bercerita pasal kisah hidup ko menjadi PR..dan ko juga pernah menginap di hotel ala ala country style semasa zaman kegelimangan kau dulu...hujan lebat mengiringi perjalanan kita ini dan seterusnya aku nampak ko tidur keletihan di sebelah bahu aku..kita meneruskan perjalanan ke kelantan menerusi gua musang..alangkah bahagianya masa itu..



















 

1 comment so far.

  1. Sharif John November 22, 2009 at 10:20 AM
    Romantik kan Cameron... sy pn bnyk kisah bersama yg tersayang hehehe...

Something to say?