Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Kisah Silamku:Part 2 Pantai Seri Tujuh,Bekwoh,Jeram Pasu & Taman Rusa

By Pyromaniac
12 12 09
Pantai Seri Tujuh

Selepas makan tengah hari,semua pengsan..termasuk aku dan anak buah ko yg lain..tidur diberanda rumah che sue memang menyeronokkan..dengan angin yg bertiup dari luar...puas aku dan ko memaksa anak buah ko nie tidur..selagi tak tido selagi tu la dorang nie duk berlegar..aku pula terjaga dari tido apabila ko takde berhampiran dengan aku..mata ku melilau..rupanya ko tgh berborak dengan mak n maksue ko..rungsing aku..hehe..

Pukul 4 petang..kau mengejutkan aku dan anak buah yg lain..kita bersedia nak pergi pantai..aku tak tahu lokasi di mana tapi ko ckp di tumpat.,.sepanjang perjalanan..kau memberi pendedahan kepada anak buah pasal tempat beribadat..sebab ex ko juga dulu seorg chinese..bagi ko pantai seri tujuh ni adalah trauma..igauan ngeri..kenangan silam yg menakutkan..ko ckp aku yg memberi kekuatan dan semangat untuk ko kemari..ko ckp tak berani melangkah ke pantai ini serorg diri..

Bila sampai saja di pantai ni..berderu anak buah kita tu lari ke tempat permainan..selepas selesai bermain..dorang nak pula..jejan..titbits..terpaksa la aku menemani anak buah ko yg merengek manja nie....

Mandi di pantai..masa itu aku dan ko bersama menjaga anak buah ko nie mandi bersama..berhibur..bergelak ketawa..lupakan kisah lama..aku dan ko masa itu rasa bahagia

Masa pulang..kita dihiburkan dengan persembahan oleh pakcik yg bermain dengan ular peliharaaannya..arghh bosan..sebab bende sama kita lihat di pasar wakaf baru..kelmarin


































13 12 09
Bekwoh bersama family kita
Pagi tu kau bising..ko ckp aku terhegeh hegeh nak bersiap mengalahkan perempuan..plan kita pagi nie nak pergi ke bekwoh kawan mak ko yg mengerjakan haji bersama dengan arwah ayah ko tu..lokasi di Gunung...sebelum tu mak ko nak singgah mencari hadiah untuk diberi kepada tuan rumah nie..kita singgah di bandar gunung...shopping mall yg kecil..ko bersama dengan mak ko..dan aku pula menjaga anak buah ko yg ramai nie..masa ni la juga si amely n amelia nak bertelagah..arghh tertekannya aku..lepas tu plak duk belek kain baju di gerai nie..nasib baik la aku nie suka budak2..layan je la..mak ko belikan buah limau mandarin kecil untuk menantu dia nie..bila aku pelahap je..kau bising..udin nie semuanya melantak..choi....masalah juga dihadapi untuk pergi ke tempat bekwoh ni.. puass kita bertanyakan org arah jalan ke sana..sesat berulang kali..bila sampai di lokassi..arghh iniker bekwoh dia..biasa..simple..tak ramai tetamu yg hadir..yg aku tahu..hidangan pun simple saja..gulai daging..acar dan air perisa daun pandan..masa nie jugalah anak buah kita bertelagah bergaduh dengan anak si tuan rumah..haru biru time tu nak mengawal keadaan..ko pun mula la naik angin melayan kerenah budak nie..haha






Jeram Pasu
Selepas pulang dari tempat bekwoh tu..kita pusing ke pasir puteh..aku lalu di area kg aku..kg jeram..aku bercerita dengan mak mertua aku nie yg kg aku di sini..blah2..rancak berborak....sampai saja di tempat perkelahan ni..ko turun bersama anak buah ko..aku pula meminta pertolongan dari mak ko untuk menjaga kunci kereta...bermain air bersama kanak2 memang menghiburkan..melihat telatah abg long yg tak reti berenang..along yg lincah..dan bersama dengan pasangan kembar nie..arghh bahagia..tukarkan baju anak buah ko nie dan juga pergi mencari jejan dan titbit..berpeluh dengan keringat tengah hari tu...kita terpaksa pulang awal ketika itu...gara gara mak ko katanya nak menghadiri majlis kawin di kg kita


Taman Rusa
Petang tu..sebelum pulang kita pergi singgah di taman rusa..bersama dengan anak buah kita..berlegar melihat rusa..bermain di taman permainan dan juga makan keropok dan minum air tebu..rasanya malas nak pulang ke KL..nak bersama dengan keluarga mu..tapi apakan daya..disebabkan tugasan dan kerja aku..kita terpaksa pulang..malam tu..mak ko berterima kasih pada aku..dan menyuruh aku bawa kereta dengan berhati hati..selepass aku mencium tangannya dan kita terus pergi pulang ke sunway kembali...

 

3 comments so far.

  1. Anonymous March 2, 2010 at 5:14 AM
    eee.... bosannya.. tunjuk gambar tapi gi padam muka... tak yah lah letak gambar, buat sakit hati je....
  2. airy March 2, 2010 at 3:37 PM
    ni mesti sbb tak kenal en pyro kite neh....dia kan celebrity kalah brad pitt harus la cover muke....jgn mare dia cian dier kuang3
  3. airy March 2, 2010 at 3:37 PM
    This comment has been removed by the author.

Something to say?