Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Ajak ajak ayam

Category: By Pyromaniac
topic ari nie...ajak ajak ayam...

Tafsiran kamus dewan....
erkk abaikan.....tak reti aku nak mengolah...abaikan lah

bende nie la yg berlaku pada diri aku skrg..aku dlm tempoh sebulan nie cuba la mengajak special person la lepak ngan aku.......tetapi biler ajak jer alasan yg sama...busy..busy..busy....even kalau kwn aku ajak pun at least dlm sebulan tu mesti sekali jumpa dlm sebulan...dan sadisnye ...bukan sekali dua aku ajak lepak...bahkan byk kali...sampaikan satu tahap...biler aku nak sms atau call dia nak ajak hang out....otak aku tetiba dah framekan...busy...kalau kwn tak kisah laa...nie special ko...dan sampai satu tahap...limit....otak aku dah disetkan..VVIP....jgn salahkan aku..kan aku dah buat yg terbaik....hey come on laa..even PM pun ada masa nak lepak2 gak....nampak sgt aku nie priority ker berapa tah.....sori la...aku kat sini jer mampu nak meluahkan perasaan..huhuhu

KAKI GAMERZZZ
Aku time 2 tahun lepas memang tak di nafikan kaki game...computer game....sampaikan 24 hr aku penah duk layan game...giler sket time tuu...dan game favourite aku time tu....apalagi...simcity....dan THE SIM...warcraft...dan skrg nie aku rasa dah cukup tua nak layan semua bende tu....

THE SIM
Bagi setgh org...game adalah sekadar hiburan...tapi bagi aku game...ada pengertian tersendiri...dan game the sim nie ...adalah mcm mana kita nak menempuhi kehidupann....bekerja...cari duit..beli rumah...etc...bina karier....beli barang keperluan..dan dlm masa yg sama kehidupan sosial.....takde guna life nie kalau duit byk...kerjaya gempak...tapi hidup sunyii....mcm dlm game tu jugakk...sebab bende tu boleh mempengaruhi...life seseorang.....bygkan la...kalau kita dah lama tak berjumpa ngan seseorang tu...automatik..hubungan..akan slow...dan semakin lama putus....dan nak build up balik...sorry la ambik masa....oleh itu ...at least sms la kwn2 yg mana ada....tak luak nyer 1 sen...mana tau time sms tu leh cheer up sket membe...mana ada org tak suka kene terima sms..beritau aku skrg...hehe

Tengah aku nak main game the sim nie...membe aku call...din jom lepak...apa lagi...aku set la.....

dah lama aku tak jumpa insan yg bernama si MUIZ niehh

MUIZ

Muiz nie membe aku paling kamching time keje customer service dulu...walaupun nampak muda lagi...tapi pemikiran machet.....dia nie kaki brutal....rock kapak...tapi aku nie...tak kisah la...asalkan boleh masuk...dan terima prinsip aku...dan aku paling suka ttg mamat nie..dia akan sentiasa keep in touch ngan membe dia.....

Gathering di MAPLEI 223 PJ (11.00pm)

Sesapa ex UM sini mesti familiar ngan areaa...maplei 223 PJ..byk kenangan aku disitu....yeahh...dan situla...tempat perjumpaan aku ngan mamat si MUIZ nie...termasuk ngan 2 org kwn aku yg lain......byk bende kita org borak....dan satu topic kerap bincang...ttg band dia....awek dia...dan paling syok gosip hangat bebeh...muiz nie dulu penah explain kat aku...ttg group mcm gothic...punk...skinhead..dan dia kata tak semua org nampak jahat...walaupun luaran tu..peghhh...membe aku muiz nie just layan...band...music..tak lebih dari tu....dan band kegemaran aku...my chemical romance..masuk gak biler dia time menyanyikan lagu tu...




Ripley's believe it or not.....di MC Donald's...sungai wang...

Sesambil tgh borak ngan si Muiz nie..aku cerita pengalaman aku...ttg satu group nie...dan aku saksikan sendiri dgn mata aku....time tu la...entah cam ner...aku shopping sorang2....dan kelaparan pun menjelma....aku mcm biasa la...kalau sorang2 tu alamat nyer restoran fast food la jadi mangsa...meja di depan aku nie...ada la satu keluarga cina...baru selesai melantak hidangan mc D dorang...dan aku letaklah makanan..setentang ngan meje tu...

dlm 5 minute kemudiann..muncul la entah mana punya mamat...3 org...pakai stylo...ensem..good look aa..lepak meja setentang ngan aku...aku ingat dia book la tempat tu...belum sempat aku menghabiskan burger double cheese..tergamam aku biler melihat 3 org tu selamba jer makan sisa sisa makanan org....erkk bekas cina tu....siap hirup air coke dgn penuh lahap...terbeliak aku time tu....

dan time tu aku mengira2 syiling dlm poket aku...mana la tau boleh sedekahkan dorang french friess.....dan bila aku bercerita bende nie kat membe aku muiz tu..barula aku paham...itu lah cara hidup dorang......

UNDERGROUND KONSERT DI KELATE
alkisah la....membe aku si muiz nie...start bercerita....time tu dorang buat persembahan dia kelantan...kalau tak salah aku di padang tembak...berhampiran dengan markas PAS....silap besar tu...uhuhuh...dan tempat konsert dorang nie plak....dlm area kampung...nak kira kawasan padang...sebelah tu ada la kedai minum...dan sekitarnyer kawasan perkampungan......pakcik kedai kopi tu tak kisah sgt pasal show nie...al maklumlaa...laku sket businesss dia...dan time tu dianggarkan ada dekat 100 org hadir show mamat nie.....

Lepas time abis show nie membe aku si MUIZ selamba jer ngan membe2 dia pakai seluar pendek....dan terserempak ngan pakcik nie....bermula la cerita

Pakcik X:sek sek mu nie dari mano?wat gapo sini

Muiz:erkkk...apa dia ckp tu...kita org dari padang tadi...(tak paham slang kelate)

Pakcik X:mu nie gapo pakai seluar pendek nie...nampok tuk guru nanti ..kene maroh mu ....mu nie isle ko.....(isle tu makna nyer ISLAM)

Muiz:isle...apa tu isle...muiz berbisik ngan membe dia sorang

Membe muiz:astagfirallah....muiz isle pun tak tau ker

Muiz: ya allah ingat apa bende la tadi....

Pakcik X:secara spontan dia sebut...hooo islam rupa nyerr






 

1 comment so far.

  1. Anonymous June 3, 2007 at 10:08 AM
    Salam...

    The Sim anak sedara aku suka main kat umah nih bila diorg balik kg...

    Tak taulaa plak ada konsert underground kat Klate...Ada permit ke tu?hehehe..Rasanya illegal tuu...
    Isle isle...Sebut jer isle...takrifannya??..Itu yang lebih penting sebab merangkumi keseluruhan cara hidup...

    RIFZA

Something to say?