Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

I M SO HAPPY

Category: By Pyromaniac
damn..aku selalu cam nie..lupa apa yg aku learn..by the way..aku dulu minat baca buku..hobi tu dah lama aku tinggalkan...masa dulu la aku ada big problem..motivasi pada low level..altitude aku hancur..pemikiran aku negatif...aku tambahan baru break...tahun lepas..and aku kenal sorang bro nie..byk membantu..dulu aku pyscho...freak..mcm la..biasa la ..cepat emosi..kuat nak marah..kalau silap sket mau aku penumbuk org..hey..jgn uji aku time tu..dan kalau overlimit...aku berdendam..abislah..haha...

bro tu nama dia abg din..good guy from ampang..dia bagi aku 3 buku...satu ttg novel ttg kisah cinta terlarang,second buku motivasi dari australia...sekali lagi aku ckp bengang lupa aku wrote dia punya title...tapi isi dia memang superb

byk aku learn dari situ..mcm mana nak bentuk pemikiran POSITIVE....element negatif kekdg akan menyebabkan kita cepat marah,emosi tak kena,pyscho,dendam,semua bende tak jadi..badan cepat sakit..tgk org berjaya..mana dorang pikir negatif sgt..nabi pun menyuruh umat dia mcm tu

ELEMENT yg penting

1)sentiasa pikir positif ttg diri sendiri..yakin dgn kebolehan...kenapa kita target..benchmark yg rendah..kenapa tak target nak jadi bill gates...hey bina mentaliti dulu..baru kita ada semangat nak usaha....yakin diri...semua org tuhan bagi kebolehan yg sama...kalau nak confident ensem cam tom cruise pun no hal..ok apa

2)pikir positive ttg org lain..jgn la nak judge org tu teruk..disebabkan bende kecik....bende remeh..kita dah start condemn...

3)tak salah kita hidup ALONE...single...hey tak penah ada org mati sebab alone..single...at least kita bebas..nak buat apa kita nak..makan kat MCD sorang..tak seteruk sgt la...kita kene hadapi bende nie...takde benda kekal dlm dunia nie..face the realiti....

aku pun byk kali break..tapi so far ALONE,kau rasa mind kau tak terlalu dikongkong oleh element negative sgt..contoh kau takkan ada kesempatan nak jugde partner ko..cemburu..blah2...dan paling bahaya psycho..biler terkenang balikk..bodo nyer aku...mcm la dia tu lawa sgt,,bagus sgt..haha..stop judge org

aku cukup menyesal tak copy buku tu..at least aku ada motivasi sket..hey cheer up la

PIKIR TTG DIRI SENDIRI..dahulu..belum ttg lagi org lain akan memikirkan ttg diri kita...orait

APA LAGI......dunia nie byk lagi belum xplore
 

0 comments so far.

Something to say?