Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Mimpi..mimpi...mimpi...Kenangan Terindah...

Category: By Pyromaniac
Igauan ..dan masih berterusan sehingga kini
Aku sebolehnya cuba mengelak menceritakan permasalahan aku ini...bkn aku nak prihatin atau perhatian dari org lain...sebolehnya masalah aku suka solve sendiri...kalau takde cara lain aku menulis la..blog nie....tapi skrg nie sudah hampir sebulan berlalu...tapi diriku masih tetap sama...hampir setiap malam aku mengalami mimpi..suck aku rasa..kenapa dtg lagi...aku bukan nak kata aku jiwang ker apa...tapi mimpi kenangan terindah kerap kali muncul...bagi setgh org mimpi sebegitu memang dinanti...tapi bagi aku...apa yg aku alami cukup berbeza apabila insan tersebut tiada di sisi aku....setiap kali aku terjaga dari tidor..hampa bile melihat insan tersebut tiada disisi aku..dan aku terdetik untuk call atau sms..mendengar suaranya...tapi hati kecil ku bertanya....apakah respons nye nanti....tambahan pula amat jarang berjumpa....entah apa lagi akan berlaku kalau aku mencerita permasalahan ini.....mungkin jawapan di beri....SILENT...dan aku berbalik kepada realiti mendiamkan saja ttg hal ini....

Sepintas lalu ttg diriku
Aku dilahirkan pada bulan scorpion....memang luaran aku sukakan cabaran...tak kisah la..naik gunung tertinggi di dunia pun sanggup aku redah...dan semua binatang bagi aku bukan halangan la...kalau setgh org takut ngan binatang tertentu.....kelawar tu aku pegang main2 jer....tapi aku paling lemah bab2 jatuh cinta nie..aku lemah kat situ....lantak la org nak ckp aku mat jiwang ker..jiwang karat ker...hati sensitif..dah aku dilahirkan mcm tu.....tak perlu hipokrit la...kalau kau syok kat seseorg tu..kau angau jugak nanti..setiap manusia ada kelemahan masing2....dulu aku tak mcm nie...aku ada la x gf aku...hubungan ngan dia lama gak dekat 5 tahun...tapi dia memang sygkan aku sepenuhnya...aku plak cam mana?50/50....dan satu masa dia meninggalkan aku....dan skrg apabila diriku mencecah 25 tahun..kesunyian melanda..membe ramai dah kawin...dan sibuk dgn karier masing2..dlm masa sama aku memerlukan org yg sentiasa di sisi aku...tak kisah walaupun sekadar satu sms...setiap hari..sebagai penganti diri...aku tak demand bukan2 pun...

Pesanan org tua
mak aku penah berpesan dulu....sayangi lah org yg sanggup sayangkan kita...sebab di situ kita tahu kesungguhan dia..keikhlasan hati dia...dan jgn la sayangi org yg belum tentu menyayangi kita...takut makan hati saja....aku ambik acuh tak acuh saja nasihat mak aku tu..biasa la rasa diri nie dah pandai...besar kepala...rasa semua masalah boleh solve sendiri...pengalaman dorang tu cukup berguna..jgn la ambik mudah apa dorang crite tu.....dan akhirnya...aku jugak merasa kehilangan yg cukup besar..apabila my x gf terus melupakan dan meninggalkan aku..setelah aku mensia siakan dirinya sekian lama...kenangan bersama dia masih menghantui aku walaupun sudah berpisah 2 tahun yg lalu..

Perubahan pada diriku
Aku cuba berubah...dan apabila seseorg..memberi kasih sayang dan menaruh harapan pada ku..cuba utk mengenali aku..mencintai aku..aku sebolehnya...cuba buat yg terbaik..balas kembali apa yg diberi...walaupun aku tau...insan yg aku cintai itu tidak sempurna segala serbi...tak kisah la muka cam musang ker ..etc..aku pun rasa diri aku pun bukan sempurna sgt..lagi banyak kekurangan..aku melihat kepada hati...bukan pada paras rupa...aku tak tahu la plak dia tgk kepada apa...

Dlm sebulan sahaja..aku bermimpi bende yg sama...aduh..walaupun dlm masa 6 bulan bersama..tapi aktiviti peghh ....bahkan lebih aktiviti bersama berbanding dgn x lover aku yg lain..byk give and take..

malam isnin
aku terbayangkan detik dekat bukit melawati...beli twisties...bagi monyet makan...ronda2 atas bukit tu...biler aku tersedar..aku bermimpi lagi

malam selasa
kali ini aku bermimpi biler aku pegi genting dgn dia...time kabus dlm kereta..suasana muka ceria dia...terbayang dlm mimpi aku..detik dia..ajak aku nyanyi karaoke...pusing2 di first world hotel...dan bila aku nak pegang dia..aku tersedar aku bermimpi lagi

malam rabu

Tetiba aku teringat time dkt bukit tinggi..melihat keindahan rumah perancis...masuk ker kawasan...jepun...melihat ketenangan senibina rumah dia....hutan...naik tren..masih teringat kata dia nak pegi spa di situ...dan apabila aku memanggil nama dia....aku tersedar aku mimpi lagi

dan seterusnye...hampir setiap malam aku bermimpi benda berulang....tgh main tenis...makan di restoran BAPAk...makan nasi goreng di tanjung harapan...tgk Eye of Malaysia...makan ayam goreng mcD (dia belanja :) )....burger king..main bowling..goreng karipap....tgk dia makan tembikai...makan PIZZA hut..time di pasar malam...beli jelly di danau kota..kompleks muhibbah...pameran tamadun islam di KLCC...tgk wayang spiderman...air terjun ulu yam...hutan FRIM kepong..pegi alpha angle tgk mainan anime...mata air panas di selayang...belikan kotak merah aku di IKEA..cari ikan..tgk bola kat kedai mamak..mkn roti canai..main mesin exercise AB king pro...makan yong tau foo dekat ampang..pegi kubur di teluk panglima garang..klang....etc dan byk lagi ....sampai satu tahap aku takut nak bermimpi lagi...bende tu asyik recall...kenapa la aku jadi begini....aku bukan nak sangat pun....at least aku nak balik kepada keadaan normal...tak perlu la aku mimpi ttg bende nie.......arghhhhh tension kekdg biler aku terbangun pagi..3 pagi..4 pagi...5 pagi..biasala meroyan ..huhuhu..stop la tak larat aku......dan time aku menulis blog nie..lega sket aku rasa sebab..mcm bende yg tersimpan dlm otak benak tu nie..dah di transfer..ker dlm bentuk digital (BLOG)... suck la..aku jadi cam nie...rasa diri aku memang dah lain dari kebiasaan...aku tak kisah dia nak erase kan bende nie..tapi bagi aku..aku akan simpan...selamanya

....mimpi terindah ini masih lagi menjadi igauan ku...kini...dan mungkin utk selamanya.......
 

1 comment so far.

  1. Anonymous June 4, 2007 at 9:51 PM
    Setuju sangat dengan pesanan org tua tuh..memang kita patut menghargai kasih org yg menyayangi kita..Bila mereka tiada barulah kita sedar akan kasih mereka..Tapi bila kita sedar ,dia sudah tiada lagi disisi dan mungkin tak akan ada lagi buat selama2nya..Tapi kita telah di beri peluang cuma kita leka...Jika tiada peluang lagi anggap lah ia sebagai kenangan terindah yg cuma singgah dlm kamus hidup kita...So lyric nih sesuai utk entry kali nih..Kasi tambah jiwang sikitt..ahakkks...

    RIFZA...

    WAIT FOR YOU - Elliot Yamin

    I never felt nothing in the world like this before
    Now I'm missing you
    & I'm wishing that you would come back through my door
    Why did you have to go? You could have let me know
    So now I'm all alone,
    Girl you could have stayed
    but you wouldnt give me a chance
    With you not around it's a little bit more then i can stand
    And all my tears they keep running down my face
    Why did you turn away?

    [Bridge]

    So why does your pride make you run and hide?
    Are you that afraid of me?
    But I know it's a lie what you keep inside
    This is not how you wanted to be

    [Chorus]

    So baby I will wait for you
    Cause I don''t know what else i can do
    Don't tell me I ran out of time
    If it takes the rest of my life

    Baby I will wait for you
    If you think I'm fine it just aint true
    I really need you in my life
    No matter what i have to do I'll wait for you

    [Verse 2]

    It's been a long time since you called me
    (How could you forget about me)
    You got me feeling crazy (crazy)
    How can you walk away,
    Everything stays the same
    I just can't do it baby
    What will it take to make you come back
    Girl I told you what it is & it just ain't like that
    Why can't you look at me, your still in love with me
    Don't leave me crying.

    [Bridge]

    Baby why can't we just start over again
    Get it back to the way it was
    If you give me a chance I can love you right
    But your telling me it wont be enough

    [Chorus]

    So baby I will wait for you
    Cause I don''t know what else i can do
    Don't tell me I ran out of time
    If it takes the rest of my life

    Baby I will wait for you
    If you think I'm fine it just aint true
    I really need you in my life
    No matter what i have to do I'll wait for you

    [Bridge]

    So why does you pride make you run & hide
    Are you that afriad of me?
    But I know it's a lie what your keeping inside
    Thats not how you wanted to be

    Baby I will wait for you
    Baby I will wait for you
    If it's the last thing i do

    [Chorus]

    Baby I will wait for you
    Cause I don''t know what else i can do
    Don't tell me I ran out of time
    If it takes the rest of my life

    Baby I will wait for you
    If you think I'm fine it just aint true
    I really need you in my life
    No matter what i have to do I'll wait for you

    I'll Be Waiting.

Something to say?