Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Ratatouille

Category: By Pyromaniac
18 August 2007
Saturday
1145 PM
GSC MID VALLEY
RATATOUILLE

Mcm mana nak sebut Rat-a-too-ee..
Malam tu aku muncung semcm je..membe aku tu tak jadi nak pergi tgk bintang bintang kat kg kuantan..dia ajak aku tgk cerita nie..apa dia ingat aku cerita mcm nie hiburan aku ke?...aku ingat cerita kartun nie hanya layak utk kanak kanak ribena je...tambahan plak produksi oleh DISNEY..tapi org kata dont judge a movies by lookin its cover..memang betul..cerita dia memang menarik...terhibur rasa hati nie yg kuat merajuk..ha ha ha..

Cerita dia berkisar lebih kurang cam nie..seorg mamat nie..yg lurus bedul..berhijrah ke Paris utk mencari pekerjaan di sebuah restoran terkemuka di PAris..dan seekor tikus yg suka mengkaji masakan chef terkenal dan pandai meniru perbuatan manusia..tikus nie terpisah dari family selepas hanyut..kedua makhluk nie bertemu dekat Paris selepas accident tidak sengaja...mamat nie tersalah buat sup dan si tikus nie membantu mamat nie membaiki sup tu..dan tak pasal2 sup mamat tu jadi sedap..kesudahan cerita tgk sendiri lah...tapi aku ckp memang syok layan gelagat si tikus nie biler time nak ending...dan balik tu aku terpikir?Boleh ker aku makan nasi lemak dimasak oleh tikus mondok?yeakssss..mesti berlendir kan nasi lemak tu..HA Ha Ha..tak dpt aku bayangkan...tapi motif dia nak tunjuk situ semua org boleh memasak..dan sapa malas nak masak tu alasan basi saja lah.....
 

0 comments so far.

Something to say?