Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

PESTABOLA MERDEKA

Category: By Pyromaniac

29 AUGUST 2007
TV SCREEN 29 inch
HALL kat rumah aku

PESTA BOLA MERDEKA

Time bola..seronok duk layan .terutama penuh korum..bapak aku termasuk ngan kwn2 dia,jiran aku..dan kekwn adik aku memeriahkan majlis...
Malaysia membuka jaringan pada minit ke-12 menerusi tolakan kemas di dalam kotak penalti yang dilakukan Mohd Zaquan Adha yang menerima hantaran cantik Mohd Safee Sali dari sebelah kiri dan berjaya menggelecek penjaga gol Myanmar, Aung Aung Oo.
Kekalutan di hadapan pintu gol Myanmar akhirnya menyebabkan pemain pertahanan pasukan pelawat, Moe Win melakukan kesilapan menjaringkan gol sendiri untuk meletakkan Malaysia pada kedudukan 2-0, pada minit ke-56.
Empat minit kemudian, Mohd Safee membuktikan serangannya menyengat apabila meledakkan gawang lawan selepas menerima umpanan cantik dari tengah dan bergerak solo sebelum menewaskan benteng penjaga gol lawan.
Pemain gantian Myanmar, Tun Tun Win, cuba merapatkan jurang apabila memperoleh gol pada minit ke-73 selepas berjaya melepasi pertahanan Malaysia sebelum menewaskan ketangkasan Syed Adni.
Pada minit ke-87, Myanmar terpaksa bermain dengan sepuluh pemain apabila Kyaw Khing Win dikenakan kad merah dan diarahkan keluar padang kerana mengasari Mohd Zaquan Adha....


Kesudahan dia malaysia menang 3-1..rugi aku tak pergi time tu..sebenar aku serik gak..sebab apa dulu.. pernah la aku tgk game cam tu kat stadium shah alam..sukan SEA..malaysia vs myanmar dan last abis game tu..mentang lah time tu aku duk berhampiran ngan penyokong myanmar...berpuluh botol plastic melayang sana sini nak kene kepala aku..trauma.haha..nasib baik bukan batu ke etc...dan aku tak teragak agak nak mengenakan jersi malaysia color biru..cari la nanti kat danau kota... cayalah team bwh 23 thn malaysia

 

0 comments so far.

Something to say?