Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

The Metamorphosis 2008

Category: By Pyromaniac
Blog?ramai bertanyakan aku berita ttg blog aku yg terkini..entah..aku jadi malas semenjak computer kesygan aku tu crash..hancur lebur bersama ngan picture kenangan aku yg terlalu banyak....sepanjang separuh tahun 2008...nak dikira pada bulan april sudah, memang aku dah lama nak update blog ku yg terkini dgn susunan rapi picture yg terlalu byk utk diletakkan dlm blog aku nie..edit sana sini...entah cam ner..adik aku yg tangan gatal nie merobek segala usaha aku sampai jahanam..hangin aku satu badan...letusan gunung merapi tidak dpt dielakkan dan meletup dan sehinggakan seminggu adik aku takut nak tegur aku...mengelak tempeleng amarah ku ini....ohh biarkan lah bende tu dah berlalu..aku cuba la wat apa yg terbaik utk mencoret sedikit sebyk bende yg berlaku pada separuh tahun 2008..recall balik
Tahun Baru 2008
1 Januari 2008
Masa nie aku berada di melaka...tak celebrate sgt..duduk kat rumah si dia...bukan seperti kebiasaan yg aku lakukan ketika new year..berhibur..party sana sini..entah la aku rasa umurku yg menjengkal senja remaja..membuat huru hara dan pesta sana sini dah bukan menjadi sebati ngan diriku nie..rasanya time nie aku perlu ketenangan dan berehat bersama si dia tiada percikan bunga api hanyalah siaran Tv....dah lama aku mengarang apa yg terbuku kat isi hati..tapi skrg aku berkesempatan nak posting kembali..
IMPIAN 2008
Career
Mula2 aku nak bercerita pasal kareer kerana disitulah periuk nasi aku..tanpa kareer sapalah nak sara aku...ohh pada bulan 10 tahun lepas aku mendapat semangat dan hati berkobar2 kerana diterima masuk join the club antara manusia yg menceburi industri oil n gas..muka aku tersenyum riang..tapi sangkaan ku meleset...jam yg bergantungan menunjukkan 5 waktu bandar utama di dunia yg mengambarkan kekukuhan operasi syarikat aku bekerja adalah hiasan semata mata..dugus dan penuh dgn kepuraan puraan...kerja kuli dan title sebagai kuli batak mengoperasikan organisasi sehingga mencapai nilai projek 3 juta ringgit di pandang enteng oleh pihak pengurusan aku..jgn harapkan 1% persen dari nilai projek aku dpt..tapi celah gigi pun blum tentu...diriku rasa keciwa...bertungkus lumus aku menjadi..buruh,mandur pakistan,site supervisor,jurutera projek dan juga merangkap manager projek tidak mendapat hasil yg setimpal..nekad..dan aku sudah nekad,pada bulan 2,aku dgn bertungkus lumus menyiapkan resume...suatu hasil kerja yg sukar bagiku..nak menyakinkan org bukan senang...dgn harapan yg mengunung...ibarat pungguk..aku menunggu untuk mendpt kerja di bahagian upstream.. kesukaran pasti ada kerana bidang tersebut memerlukan manusia luarbiasa yg mempunyai kepakaran yg tinggi...aku nie mcm pucuk jagung yg tak mengerti apa2 lagi...aku serahkan semua tu kepada pencipta...aku tau rezeki tu dtg dariNYA...dan kini aku masih mengharap dan menanti
Kewangan
Tahun 2007..kewangan aku berada dlm keadaan teruk..byk bergantung kepada loan FAMA..sampaikan aku segan nak mintak ngan depa..dan biler dah start bekerja,nak saving tu bukan main susah..tambahan ngan nak langsaikan hutang yg ada keliling perut...gaji aku pun seciput saja..tapi keinginan memiliki bende baru tu membara.nak pda la,baju baru etc...dan akhirnya aku broke giler...perancangan aku..pada awal 2008 kelak ..aku nak mula buat akaun kira2..perancangan atau BUdjet..sia sia saja kalau aku tak guna ilmu akaun yg aku ada kalau tak praktikkannya..dan last2 aku dpt tau la ke mana duit aku terbang dan saving yg dicapai...target aku pada setiap bulan aku nak saving 10% daripada gaji aku..nampak gaya sukar!ha ha..ngan gayaku yg boros sampai kehari ini
Fitness dan Kesihatan
Aku memang nak join gym dari dulu lagi..tapi takde pulus la...lagipun geng takde membantutkan usaha murni aku nie..biler tgk kembali keadaan diriku in...aku nie dah gementol kembali..bulat dari atas kebawah dan tak sefit mcm usiaku 23 tahun dulu..termasuk si dia pun byk kali memberi komen pasal diriku nie yg dah membulat..jadi perancangan aku tahun 2008 nie...setiap hari aku akan jogging..tak pun malam tu aku wat senaman ringan di mini gym dlm bilik aku..beli supplement dan apa yg patut etc..aku tak sanggup untuk membazirkan duitku yg tak seberapa masuk ke hospital gara tabiatku yg kurang sihat ..jadi lebih baik aku keluarkan peluh..insuran pun cover byk mana je beb..kalau sakit semua idup susah..semua akan menjauhkan diri..bunyinya sedihkan tapi itulah realiti..dunia masa kini..mengelakkan dan mencegah ....mula2 tu aku keraplah jogging di tasik perdana...3 bulan yg sudah..tapi memikirkan lokasi yg membosankan..renovation sana sini membuatkan aku beralih arah ker tasik titiwangsa...aku akan cuba meluangkan masa at least selang sehari..dan hasilnya...mengujakan..
Skills
Tahun nie aku nak tingkatkan byk skill aku yg dah berkarat..contohnya aku nak kembali main gitar..gitar kesyganku tu dah ilang kene kebas dek kawan adikku..sesedap rasa je nak wat harta sendiri..aku memang hangin kalau barang aku kene pinjam tak pulang nie..budjet dlm pertengahan tahun nie nak beli gitar yg best sket..bole la aku goreng3 sekali sekala...ha ada skill lain aku nak improve lagi..mcm bahasa...english aku dah tunggang langgang lately nie..keje ngan company local tau je la...mcm rojak bahasa aku..dan teringin gak nak belajar bahasa mandarin nie..at least dgn 3 bahasa nie aku dah menguasai 3/5 dunia...sound good kan...tapi masa lah...tu aku kene ikhtiar..dan satu lagi aku bercadang nak ambik course dlm engineering..prof cert..tapi tak tau nak pilih mana lagi..dan satu lagi pun career aku masih terumbang ambing jadi baik aku hold dulu niat aku tu..tak pun aku ambik cert dari british council..tu plan aku..byk lagi sebenarnya..nak belajar photographic...software..cooking skills etc..sampaikan aku tak tau mana satu nak start dulu..
Relationship
Satu perkataan aku nak luahkan...BAHAGIA..kenapa...?Aku skrg dah attach ngan seseorang..kalau nak pikir kembali zaman dulukala..relation aku yg lepas memang suck...nak mengigat kembali memang perit..aku tau keadaan diriku yg bukannya sempurna sgt..aku tak suka dikhianati...kalau dorang nak flirt go a head..tapi jgn sekali mempermainkan perasaan aku dgn mengatakan aku nielah yg pertama dan terakhir etc ayat pemanis bunt*T...BULLS***T..sorry to say..memang nampak cam kurang ajar ayatku ini..tapi kepedihan memang diriku begitu teruk...ahh persetankan bende yg dulu..tak perlu aku mengingat kembali bende yg sudah...dan akan aku jaga perhubungan ini sebaik2 nya..aku dkt online memang la nampak cam mengiler..tapi aku tau ada limitation..aku cukup sygkan hubungan ini dan bagi aku luaran saja tidak menjanjikan apa apa kebahagiaan..kalau harapkan rupa sahaja silap la dlm mana2 perhubungan...mesti tak kemana...ohh...aku bahagia kini dan aku berpuas hati apa yg aku miliki kini...BAHAGIA :)
Friendship
Masuk Tahun 2008 nie...ramai membe aku dah start bina masjid..masing2 sibuk ngan anak bini..dan kwn karibku dah mula susut dgn sendiri..yg ada dlm circle aku pun budak ex rumah sewa dan coursemate aku..selain dari tu..mcm biskut kacang sekejap takde sekejap ada..masing2 ada impian dan harapan..termasuk juga aku....friendship pada usia sebegini tak sama mcm sekolah2 atau time belajar dulu..begitu berbeza...dan aku kene la jugak org kata belajar menerima perubahan sekeliling..thx kepada kwn2 ku yg sudi menemani aku time susah dan senang..tu je aku reti nak ckp
Spritual & Kerohanian
Lately nie aku asyik culas tinggal sembyg la etc...jadi perkara paling asas tu perlu aku jaga..tu harapan aku tahun baru nie la..
apa lagi aku nak cerita..sebenar panjang berjela..tgk la kemudian pulak..kalau aku sempat leh aku edit lagi :)
 

0 comments so far.

Something to say?