Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Mini Malaysia & Mini Asean

Category: By Pyromaniac

1 January 2008
Tuesday

Taman Mini Malaysia

Dah lama aku merengek ngan si dia nak pergi ke taman mini malaysia..entah kenapa bagi aku pergi melaka tak lengkap tanpa singgah di situ..mungkin terkenangkan time happy day 15 tahun yg lepas aku singgah kat sini...time tu bebudak lagi..tgk a famosa pun mcm la besar sgt...jadi aku nak recall balik la..alangkah gembiranya apabila si dia bawak aku pergi kesitu..bayar jer tiket masuk yg bagi aku harganya tak mesra alam..aku melangkah la..ohh apaku lihat adalah rumah tradisional yang terdapat di serata malaysia...ttg diriku aku nie ada la minat pelik sket suka tgk design bangunan,art seni sikit2...jiwa halus..haha...start dari rumah perlis..masuk jer ke dalam rumah tu..hiasan cukup teratur bersih...dan satu persatu aku menjelajah ke rumah negeri yg terdapat di situ..byk aku belajar contoh rumah lawas..entah betul tak ejaan aku tue...dan rumah yg dah pupus kat malaysia nie...masuk je ke dalam .selongkar punya selongkar...apa yang aku nampak semak sana sini..berabuk berdebu mcm takde org uruskan langsung..mula2 je nampak dijaga...dah abis aku selongkar kat situ..aku tgk la persembahan kebudayaan....tapi alangkah kecewanya persembahan hambar mcmlah aku nie masuk free je..kene bayar beb..buat la bersungguh sket..ha ha..demand giler aku...
Lepas xplore je taman mini malaysia..rupanya aku tau kat situ bersambungan jugak dgn taman mini asean..alangkah terkejutnya aku melihat keadaan persekitaran dgn keadaan tak terurus dan rumah singapore tu bersawang semak mcm haunted house..memang aku tak nafikan kos menguruskan taman mcm nie terlalu mahal tapi perlulah ada idea yg kreatif untuk menarik pihak pengunjung...wat fun fair ker etc....kalau tak lambat laun org tak pergi dah...tercapai jugak hajat aku nak pergi ke situ dan tengah hari tu aku siap lunch di gerai berhadapan ngan pintu masuk...nasi ladna dia boleh tahan jugak rasanya...akhirnya tercapai gak apa aku hajati tue

Abg Pyro merenung masa depan 2008 yg pasti banyak ranjau dan dugaan

Rumah kedah..yg dah pupus kat malaysia

ruang tamu

ambik gambar dari beranda rumah

dalam rumah nie takde tv mahupun radio

 

0 comments so far.

Something to say?