Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

AMAZING TRIP: BANGKOK Part 1

Category: , By Pyromaniac
29 February 2008
BANGKOK
Part 1: 12 jam sebelum berlepas

Oh..hajat aku nak terbang ke oversea tercapai akhirnya..selepas puas menunggu selama berbulan2 dan beli pakej air asia..detik yg ditunggu telah tiba..aku lagipun bukan anak org kaya..yg bapak nya leh cop duit berkeping2 bagi utk duit bulanan...nie pun puas aku saving untuk pergi melancong..tapi kepuasannya kerana atas hasil titik peluh aku sendiri akhirnya aku mampu gak terbang...mcm biasa bulan nie, aku time nie sibuk ngan kerja outstation satu malaysia..dan kali nie aku kene jaga site aku kat mana lagi...GENTING HIGHLANDS...mula2 tu seronok..tapi disebabkan setiap bulan sekali mesti aku pergi wat inspection dan maintenance kat genting..aku jadi muak driving naik sana..tambahan plak aku keseorangan..kali nie aku begitu malas nak booking hotel menginap kat sana..perasaan aku berkobar nak pergi ke bangkok la katakan..
abis je outstation aku petang tue..aku terus meluncur laju pulang ke rumah..packing apa patut..dan wat persediaan last minute..berbincang ngan si dia yg baru je sampai dari melaka..dan aku tau..aku memang keletihan ari tue berkejaran sana sini...landing..tidor ayam2 sekejap..kul 3 aku ngan dia dah bangun..aku suruh la adik aku hantar kitaorg nie naik bus kat kl sentral..kul 4 lebih tue kitaorg pun dah berada dlm bus..berehat la 45 minute..masa rehat tue cukup penting time nie..
sampai je kat LCCT..aku nie jakun seketika..mcm mana nak check in untuk international flight..puas bertanya akhirnya baru tau kul 6 baru leh check in..rupanya awal lagi..perut dah berkeroncong..apa kata aku pekene dulu breakfast sementara menanti time untuk check in..

Pekene nasi goreng ayam..kat LCCT

dah abis check in dlm kul 6 tue..menunggu la kitaorg kat balai berlepas..siap leh sakit perut lagi si dia..leh terlepas la untuk mendapatkan sit yg terbaik..ala tak kisah pun sgt aku nie..tapi tak leh nak berborak rancak la dlm plane nanti....perjalanan selama 2 jam yg membosankan aku dah la tak leh tgk pemandangan kat luar tue..asik berlaga betis je ngan pramugari yg lalu lalang kat situ..meaning sit dia memang sempit :)
 

1 comment so far.

  1. Ad Rifza August 20, 2008 at 9:47 PM
    Pegi Bangkok tak ajak ponnn.. hehe..best lee tu...mana cite Bangkok lak?..Pegi kat mana di Bangkok tu?..hehe..

Something to say?