Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Hutan Lipur Gunung Ledang

Category: By Pyromaniac
Kisah Bulan February 2008


Ini adalah tempat favourite aku kalau bercuti di melaka bersama si dia..seingat aku ini adalah kali kedua aku mandi di air terjun nie..tapi time tu taklah lama sgt gara gara aku terlalu rushing nak kejar bus dan cuaca yg tak begitu mengizinkan..sungai nie dipanggil apa erk..oh seingat aku sungai kesang..kalau tak silap la..journey bermula pada..Pagi ahad ..cuaca memang syok abis..pagi yg indah..memang layan perasaan time tu dan singgah sebentar di simpang masuk ke hutan lipur gunung ledang..pekene goreng pisang yg panas dan air tebu yg sejuk..peghh..layan abis..sampai je kat sana terus cari port terbaik utk mandi..tak main la aku nie,setakat anak sungai nie..terus mendaki ke atas nun sana.walaupun termengah mendaki...badan tak fit...aku usahakan juga..last last sampai la port terbaik utk landing..tukar baju dan apa lagi...terjun..pegh air bukan main sejuk..memang badan aku bertenaga abis selepas aku seharian mandi air terjun yg menyegarkan nie..air terjun tu mcm mesin urut osimo yg menghilangkan abis penat dan sengal kat tubuh aku nie..rileks dan menyegarkan..ha bukan iklan mesin urut nie... :)

Picture di bawah nie mengambarkan betapa happy nya aku time tu..


Kene lalu bandar Tangkak dulu

Port untuk makcik2 shopping kain baju



BesT! Pyro tgh cuci mata

air turun dari puncak


filem puteri gunung ledang..inilah tempatnya!

Mengurut badan


Mcm gaya lanun serba itam

Buah tanjung..entah kot

Hutan Hutan yg menghijau

Legendary gunung ledang

 

1 comment so far.

  1. Ad Rifza August 8, 2008 at 12:22 AM
    Beshhh nyee air terjun...rasa nak terjun jer...hehe

Something to say?