Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

TEATER PANGGUNG BANDARAYA

Category: By Pyromaniac
TEATER
PANGGUNG BANDARAYA KUALA LUMPUR

12 April 2008

Teater..aku memang meminati teater..tapi tengok jalan cerita dulu mcm mana..kalau byk merepek sgt aku tak layan..suka jenis bangsawan dahulu kala.ada joget sket sket..lawak..ha yg tu aku suka...kisah raja,putera,puteri,mak tiri etc..perang..kene sumpah..mcm hidup alam fantasi plak..layan jugak sekali sekala..tukar angin..idea nak tgk teater nie dtg dari adik aku..selepas menyaksikan sehari sebelum..aku pun sempat la nampak sinopsis tayangan kat pamplet adik aku bawak balik tue..kebetulan plak si dia datang jemput aku di rumah..takde idea nak lepak mana..akhirnya aku decide nak ajak si dia pergi tgk teater..first time nie bagi aku..dia mulanya mcm teragak2 kata tak sempat la etc..yer la dia sampai dlm kul 7..tapi show start kul 830..aku puas menyakinkan dia..dan last skali ngan skill pemanduan yg mengila ini sampai la jugak akhirnya di hadapan bangunan abdul samad tepat pada masanya...parking berhampiran ngan church st mary..merentasi la jalan menuju ke panggung bandaraya..hujan renyai2 jugak la time tu..tapi kitaorg redah jugak..alang2 dah sampai kan..

Masuk je dlm tu..perghh penuh org..takde sit..akhirnya nasib baik ada pasangan pakcik nie sanggup bagi sit kat kami berdua..lega kalau tak kene berdiri..dewan bandaraya tu kecik jer..

OHH..aku memang layan abis show tue..dgn persembahan nyanyian..lakonan yg mantap lagi menghiburkan..siap gelak ketawa lagi tue..sepatut tak boleh...dan satu masa tu si dia bertanyakan siapa penyanyi time tu...endang?enang..entah sampai skrg aku lupa nama dia..biduanita negara tue...aku mana la tau sgt ngan golongan veteren nie..yg aku taunya lagi click five dan band indie mcm tue..selebihnya no idea..dan yg paling aku suka teater nie boleh tengok ngan FREE OF CHARGE!
p/s: kedekut sket nak keluarkan duit sebenarnya
oklah..korang nak tau jugak jalan ceritanya..mcm nie..kisahnya..dulu la ada sorang raja nie berbini dua..standard la apa yg korang dpt tangkap mesti ada anak tiri kan..so anak tiri nie berebut la segalanya..permainan la..mesti ada watak baik dan jahat..watak baik nie la selalu mengalah..satu masa bila dorang nie dah besar..berebut la plak pakwe putera raja nie..watak jahat nie standard la gatal..putera raja tak minat..dan siap kene santau lagi la bini raja no 1 nie..mati lahh..so jadi anak yatim puteri no 1 nie..bapak raja plak kene bomoh ngan si bini no 2 nie..ikut la kata telunjuk ibarat makan nasi kangkang (sensor ke ayat nie)?..so ..nak menyedapkan cerita..si puteri pertama nie pun merajuk..lari masuk hutan jadi tomboy..belajar silat..dan tawan la si putera raja nie..puas cinta cinta..rupanya si mamat nie rupanya puteri raja..dan lepas tu berkomplot la dorang untuk menjatuhkan kerajaan bapak dia yg kene santau nie ngan bantuan bidadari nie..itulah ceritanya
APA YG AKU TULIS KAT BAWAH NIE TAKDE KAITAN NGAN CERITA NIE (HIDUP ATAU MATI) untuk suka2

raja nie tengah merajuk tak jumpa scandal

bidadari cerita bawang puteh bawang merah

makcik nie aku tak kenal?aku org muda

detik detik tgh bercinta! cinta terlarang

mengasah bakat nak tunjuk shuffle

gila kuasa betul si keding nie

permaisuri nie duk sibuk ngan hp dia

sebelum adegan ehem ehem (lepas tu pepandai la masing dah besar)

raja nie merajuk kononnya bini dia main kayu empat,sedangkan dia pun ada scandal!realiti kehidupan kini..bersepah kat luar tue

THE END

 

0 comments so far.

Something to say?