Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Menyusuri Sungai Melaka

Category: By Pyromaniac
Menyusuri Sungai Melaka
May 2008

Apa yg istimewanya melaka bagi aku? membe aku kerap bertanyakan soalan yg sama..aku sanggup menaiki bus semata untuk kesana..kenapa? hurmm..melaka bagi aku ada keistimewaan sendiri,tempat di mana membuat aku tenang, happy dan rileks seketika..berbanding ngan lokasi bandar utama di semenanjung..melaka bagi aku jaraknya tak terlalu jauh jika nak dibandingkan ngan penang n JB..tambahan plak bandar melaka nie tenang..tak seperti KL sesak dan semak.kalau kat seremban tu lagila bandar puaka..serabut...sebenarnya aku suka melihat landskap dan pemandangan di melaka nie..kalau sepanjang perjalanan dari tol ayer keroh ke bandar melaka..jalan rayanya yg bersih ngan ditanam ngan pokok yg bermcm jenis..wat aku rileks..kalau kat tgh bandar melaka plak kalau nak bersiar jalan kaki tu selamat la..tak mcm kat kl kalau pergi di area black area terutama kotaraya dan Central market..silap besar laa...aku nie suka jugak la melayan art dan seni binaan menarik di melaka nie..walaupun berlatarbelakangkan engineering..tak salah bagiku untuk menghayati seni dan kebudayaan..pelikkan? .perjalanan kali nie aku cuba untuk menjelajahi cerok seluruh bandar melaka..tumpuan aku kali nie untuk menyusuri sg melaka...landskap bandar melaka telah mengalami byk perubahan ketara..dengan terdapatnya persiaran pejalan kaki di sepanjang sg melaka membolehkan aku menikmati pemandangan sg melaka yg cukup bersih berbanding dahulu..kg morten yg di jaga rapi dan juga aku dpt melihat kanak2 riang bermain air sg melaka..dan pada malam harinya pula aku sempat lagi tengok bunga api dan persembahan kebudayaan..tak lupa juga aku nak mencuba la menaiki menara taming sari..alamak ramai la org plak..tapi bende tu menarik sebab ianya berpusing 360 darjah..jadi tak perlu lah nak bertukar posisi..satu bandar melaka leh tgk..kalau nak berjiwa sentimental lagi naik bende tu time senja..perghh...apa lagi nak crite ehh?haha takde idea la plak..


Taman Tema



Mini Eye of Melaka


Bot yang membawa pelancong

Hotel Majestic..antara yg TOP di melaka

Permandangan Kg morten

Sg Melaka yg lebih bersih berbanding dengan dahulu









Kat sini la aku melayan bebudak nie terjun dari jambatan..main air sungai







Terdapat persembahan kebudayaan

Menara Taming Sari

Permandangan Taming Sari pada waktu malam..kamera aku wat spoil sket

Pertunjukan bunga api sempena perlancaran apa tah..aku pun dah lupa


Fireworks



Persembahan kebudayaan















Bot yg dihiasai ngan lampu neon





Yang dipertuan negeri melaka

Ketua Menteri Melaka

 

0 comments so far.

Something to say?