Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Waterwork Company

Category: By Pyromaniac
Waterwork Company
June 2008
Mula mula tu aku bersyukur ke padaNYA..kerana dimurahkan rezeki walaupun aku tau economy dunia tak kene hit lagi mcm tahun nie..bahang dah mula terasa..tak sampai dalam 2 hari aku telah menerima berita baik dari HR Manager..menyuruh aku report on duty..aku pun tak sabar untuk memulakan kerjaya yg baru sebagai executive cum engineer di sebuah company air yg famous di Malaysia amnya dan lembah klang khususnya..time nak report dutynya aku diberi penerangan tentang elaun,benefit etc n gaji..muka aku time tu tersenyum riang dan tersengih mcm kerang busuk apabila HR manager tu memberi penerangan satu persatu tentang faedah yg aku terima..memang besar perbezaan ibarat langit dan bumi..dan bertuah jugakla kepada sorang pesaing time interview tu kerana dia pun diterima bekerja juga..
Keesokkan harinya aku ditukarkan ke opis baru berdekatan ngan rumah..tak sampai 10 minute je drive..yg kelakarnya time nak report duty kepada manager baru..entah mcm mana info tak sampai..dia ingatkan aku nie technian part time di situ..sebab time tu aku pun duk sibuk berkumpul sesama budak2 technician nie..biler je semua nama habis di sebut..manager aku nie pelik apsal nama aku takde..dan check balik kat email ..ala terlupa ada staff baru rupanya..lain la plak caranya dia treat aku :) .Yerla management level lah..Bile aku lihat tempat kerja aku yg baru..peghh mcm bos la plak kan..walaupun taraf kuli..dan yg tak dpt aku lupa ada tea lady yg wat air untuk aku setiap pagi..walaupun aku tak pernah request aku tetap minum juga la..walaupun rasanya tak sedap..dan lama2 dia malas nak wat untuk aku dah..bulan june nie bermulalah kerjaya baru aku dalam bidang nie..dulunya aku terlibat dlm construction n gas/LPG system..terlalu besar perbezaannya dan aku terpaksa belajar start dari 0 lah..merangkak dari mula..caiyoo dan terus berusaha

aku playing around ngan graf pressure vs flow rate..minimum nightline..blah blah blah

Ada internet lahh..memang kuat curi tulang aku nieh!
 

1 comment so far.

  1. eqbalzack January 22, 2009 at 10:31 AM
    aku kalau hidup tanpa internet umpama hidup tanpa bulan dan matahari je...haha

Something to say?