Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

France & Japan in single trip?

Category: By Pyromaniac

6 Julai 2008
Bukit Tinggi Pahang Malaysia


bukan France ataupun Japan


Pada tarikh nie telah berlaku satu peristiwa yg besar bagi hidupku...


Bercerita pasal bukit tinggi,aku pernah pergi ke sini bersama ex aku..tapi hubungan tak menjadi entah dia yg dump aku..apa leh buat..n then lepas tu terhegeh2 nak jumpa aku etc..bole blah..just friends ok la..tapi nak jumpa balik..tak kot..bende yg dah lepas kan...kali nie aku pergi bersama si dia..aku tak tau tempat nie yg malang buat aku ker? dulu tempat nie jugak kali terakhir aku berjumpa ngan ex aku..dan kali nie adakah yg terakhir utk aku berjumpa si dia?adakah adanya puaka kat sini?tak tau la..aku berharap dalam hati lah


Aku yang beria ria sebenarnya nak pergi kesini..kononnya nak melihat panorama yg indah dan nyaman..dah la dekat ngan KL jer..tak perlu pergi jauh2 ke Japan atau ke France sana..aku drive ke sana lebih kurang dlm lewat pagi. selepas merentasi karak highway...sampai je sana kene la bayar untuk masuk.mana ada tempat free kat dunia nie.drive naik bukit sket akhirnya sampai lahh...tak susah sgt..dalam perjalanan tu terserempak ngan geng motor besar..lepas mencari park kat dlm bangunan...mula lah aku beronggeng sana sini dalam area france castle nie..menyusul kemudian plak pergi ke taman jepang..lawa gak la pemandangan ..tak rugi ler pergi utk 1st timer..balik tu plak aku duk melayan arnab yg comel ni di taman arnab...geram je aku nak cium..ha ha



FRANCE CASTLE

Bonjour..salah ejaan kot..tibai sajalah labu






Bangunan parking
Air pancut



Suasana dlm castle



Banyak restoran tapi aku tak mampu nak lepak situ






Pyro happy semacam jer


Banyak gerai mini jual cenderahati la


View banjaran titiwangsa


panorama keseluruhan france castle





Pyro tersengih sengih lagi














Itik ke angsa?buta agrophonic


menara tinjau dan pintu masuk utama






Bunga color merah kuning


angsa snow white













Bunga color pink


Bunga color jingga


TAMAN JEPANG


arigato..ogenki desuka


Kolam ikan koi and pirana









Rumah sin chan



Suka sengih2 pyro nieh!


Geisha menunggu pelanggan..laku ker?



Money boy?


Posing atas batu..jgn jatuh sudah pyro



Banyaknya anak ikan..he he he






aku cadang kalau terlebih kaya nak wat mcm nie la halaman rumah..berangan kuat nieh!











anak ikan mencari abg pyro





awek jepun celup





Ruang tamu jepun





meh la sini..masuk arigato gozaimasu..haikk








Rumah geisha @ rumah urut



Suka mengurut la tue..sengih2 lagi


Spa spa spa..pulusnya tiada



























Restoran nak minum2..sakeeeeee plz


SAYONARA

RABBIT FARM


hey wat's up doc...teringat aku pada kartun bug bunny biler
masuk dalam taman rabbit nie..semuanya cute muit belaka

Pyro menyiku kepala arnab nie degil sgt!


Comel tak dia..ala mucuk mucuk



Kuat berak la ko nie..kepam baunya


ganasnya pyro nie pegang arnab mana tak lebam kepalanya tu!



meh sini ikut pyro pulang rumah




he he he balik nanti aku wat sate!

Petang masa pulang


Peristiwa pada petang nie membuatkan segalanya berubah..secara mendadak..aku terkedu..terkelu..serba salah ..bingung..dan sedih..perasaan bercampur baur.hiba.aku tak reti ni nak cakap apa tapi yang aku tau dia kene pulang awal ...berita yg aku dpt tau melalui perbualannya ..family memang tak menyukai aku...berharap agar aku tidak berjumpa lagi si dia lagi...aku pun tak tau apa salahku?adakah aku liar?jahat?miskin?etc..bingung skali lagi..sedih pun mulai datang..mulalah aku teringatkan suasana kampung yg tenang...rumah si dia...melepak di atas para para berteduhkan pokok manggis..mandi air kolah..melihat ayam dan halaman yang luas..makan gulai asam dan bermain congkak..aku berasa hiba..kenapa saat detik sebegini begitu sekejap aku nikmati..aku tak tau apa salahku sehingga familynya membenci diriku..aku sedar..kekurangan pada diriku..aku tak reti bergaul dan beramah mesra ngan org tua..aku tak biasa..rasa kekok dan aku tetap aku..aku tak boleh berlakon hipokrit di depan mereka..berpura pura aku seorg jejaka malaya yg terakhir..entah laah..dia berasal dari keluarga yg baik baik..dan bagi mereka aku adalah perosak...aku tak salahkan keluarga si dia..itu hak mereka sebagai ibu bapa..sapa lah aku ni si org luar..sampai je kat rumah aku terus jadi mcm org meroyan..emosi tak stabil..adakah cinta aku nie CINTA YANG TERLARANG?



 

0 comments so far.

Something to say?