Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Hari Raya Aidilfitri

Category: By Pyromaniac

HARI RAYA AIDILFITRI

2 10 08

Kelantan Darul Naim


Letih jugak aku nak habiskan entry yang terlalu banyak tertunggak..ibarat hutang menimbun..ini lah silap aku..sikap suka menunda dan buat last minute..pernah seseorg tu menegur aku..entry aku wat sambil lewa je..mungkin ya..aku pun tak feel berada dlm suasana time tu..mungkin sudah terlalu lama rasanya..itu pengajaran berguna aku dapat

Ramai org tak percaya bila aku kata ada ikatan darah dari kelantan..my family org kelantan tapi aku sudah berhijrah lama ke Kl semenjak kecil lagi..jadi ikatan dan slang bahasa sudah takde lagi..pernah sekali aku bertutur dalam dialek kelate..aku di gelar sebagai siam celup..adess semenjak itu aku malas nak bertutur lagi..aku pulang ke kampung time raya, setahun sekali..kalau takde raya alamat aku tak pulang la..memang ramai sedara mara dan sepupu aku menetap di sana..tapi disebabkan kesuntukan masa..malas aku nak pulang ke sana..semenjak nenek dan datuk aku meninggal dunia..satu family aku selalu pulang pada lewat raya..dan kali nie aku bertolak pada pagi syawal dinihari..perjalanan meletihkan dan mengambil masa 7 jam..

raya di kg sebenarnya lebih kurang sama di bandar..dah tak banyak perbezaan..tapi bersama sedara membuatkan suasana meriah..itu saja..hari raya di kelantan time dulu aku rindukan nasi dagang tapi sekarang masing masing membuat hidangan ala KL..nasi minyak..muak dah aku dan biskut ala barat..masakan tradisi sudah ilang..mungkin pandangan mereka kuno..tiada lemang dan susah aku nak jumpa ketupat palas..mungkin remeh nak masak kot..dan aku tak lupa nak mengucapkan terima kasih kepada kawan yang wish selamat hari raya..time nie la masing ingat kepada kawan2 kalau tak time lain masing2 super busy..itulah kehidupan kini..



Inilah Kg aku terletak di kg Jeram Pasir Puteh

Sepanjang perjalanan dari Pasir puteh ke machang kelihatan org menanam buah timun cina


buah timun cina@tembikai


Aku suka iklan di kelantan kebanyakkan tulisan jawi


View di pasir mas.. sawah padi meluas terbentang









Anak sepupu aku..comel


Aku cuba untuk menghidupkan kayu api nak wat ikan bakar


Api tak hidup2 lagi ..mana ilmu masuk hutan aku nie..fail!


Anak sepupu aku bergambar..time kanak2 memang seronok raya dah besar no feelin


Makan besar bersama family





Kucing mak sedara aku..rumah aku takde kucing


pandai berposing kucing nie!


Sekali lagi..konon2 nak wat passport photo lah


Pasar di machang..aku leka membeli belah di sini time nak pulang


pyro bergambar berlatar belakangkan rumah mak sedara aku


Naik bike nak pegi ke kg sebelah


Chit chat ngan lover?sapa la nak kat aku nie..dah la tak ensem kan


anak sepupu yang ramai


pertandingan karaoke raya


pantai irama bachok


time raya pun masih ramai org..kebanyakkan org luar termasuk juga aku









 

0 comments so far.

Something to say?