Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

GYM

Category: By Pyromaniac

16 01 09
GYM
Fitness First
Gym?Pyro kau masuk gym ke?itu soalan yg keluar dari mulut membe aku..masa aku belajar dulu aku selalu mengomel pasal bentuk badan aku..kurusla etc..mcm papan dan tak cukup makan..manusia mana puas ngan diri masing termasuk juga aku..aku disebabkan terpengaruh ngan model tv sanggup perabiskan duit beli weight gain..(bagi budak2 muda tu tak usah la nak beli weight gain..sebab lepas umur 25 korang mesti naik punya badan..huhu..believe me)...walaupun aku tahu harganya mahal dan tak mampu untuk student mcm aku, aku beli juga!...pergi di gym masa universiti sebab aku baik dengan staff di situ..setiap petang je aku dan dia akan conquer gym tu..perubahan mendadak berlaku apabila pada akhir semesta..ngan belajar yg susah mcm syial..takde masa untuk bersenam..balik petang je pekene nasi lemak n teh tarik..rutin sehingga grad..perkerjaan pertama aku tidak mengizinkan aku untuk join gym gara2 gaji yg seciput je..walaupun gym tu terletak betul 2 di tingkat bawah office aku..niat tu memang ada...tapi rezeki belum ada..pekerjaan yg baru plak..aku tak cukup tido n makan yg merapu..dan 4 bulan yg lepas..semenjak aku mengetahui aku akan berisiko besar akan menghadapi diabetes dan juga darah tinggi melalui medical check up...keturunan juga faktor tambahan. kata seog doktor nie..aku takkan berkompromi lagi pasal hal kesihatan nie..balik offshore lagilah aku gain weight..aku akan cuba la cut mana2 kos atau perbelanjaan yg merepek untuk bayar gym membership nie..ada org bagi pandangan ala pyro kau pergi je berjogging di tasik..ya memang aku pernah practikkan bende tu..tapi bile je petang..kl hujan dan banjir..tak pun sesak jalanraya sampai ke maghrib? bile lagi masa nak bersenam?Hari pertama di gym..pada pandangan aku ..di gym nie majoriti nya dipenuhi oleh non malay...mana pergi budak melayu yg lain? aku perhatikan sekeliling aku di luar gym..melayu..kalau dah kahwin ..kebanyakkan ciri yg ada pada mereka..perut dan bontot yg besar ..kalau perempuan plak bentuk mcm pear..bukan aku nak mengata tapi tanda seseorang tu tak fit dan mengamalkan cara hidup sihat...kalau yg bujang plak mesti kurus mcm ikan bilis..entah apa yg tak kene?mungkin sebab makanan kot..aku kagum dengan org non malay nie berusaha menjaga kesihatan dan bentuk tubuh badan masing..tambahan dengan makanan melayu yg berlemak risiko kesihatan tu memang tinggi.merokok lagi..aku ambik ayat membe aku nie (ala kalau merokok tak buat mandul pun..kau tu pun lahir cukup sifat apa..memang la aku setuju tapi kalau esok lusa kau sakit akan menyusahkan anak dan bini jugak) dan paling sedih kau sakit duk hospital sorang2..kalau mati cepat mengejut tu lain kira lah...tujuan asal aku pun sebenarnya..bukan la nak badan berketul pun mcm ahli bina badan..tapi sekadar lean fit dan paling penting sihat!..ada bentuk badan la..(mcm brad pit..haha tak sesuai langsung sebagai contoh) dan juga sesuai nak gayakan ngan semua pakaian..dan skrg nie pun aku ada masalah nak pakai baju n seluar yg sesuai..kalau brand mcm padini tu usahlah ckp nak pakai seluar..sarung pun belum tentu muat..ha ha..betapa besarnya aku rasa sekarang nie..dan selepas hari pertama aku register..aku menjadi seorang yg gymchoholic..ada org gelarkkan aku gym bunnies la etc..semangat untuk mendapatkan apa yang aku mahu dalam hidup ini.. dan satu lagi kalau sakit susah woo.aku dah kira semua bende nie perbelanjaan hospital yg mahal..kos insuran etc..zaman moden nie mcm penyakit boleh timbul..tambahan aku yg terdedah kepada pencemaran chemical n radiasi nie..memang perlu untuk berpeluh setiap hari..buang segala free partical dari body nie..aku dah lihat ramai membe seusia aku dah kene darah tinggi dan kencing manis..kesian pada anak dan bini kalau dah kahwin..life begitu sukar kalau menghidap penyakit yg boleh dielakkan ni..mind set perlu diubahlah..kenapa perlu kalau lelaki yg dah kahwin atau berpunya perlu berbadan besar dan boroi?
 

4 comments so far.

  1. hafizzuan March 30, 2009 at 12:50 AM
    seyes ke after 25 badan kita naik..cuak giler ni...hehe
  2. Pyromaniac March 30, 2009 at 7:31 AM
    Majoriti 70% akan gain weigth lepas tu..lain lah kalau baka yg semulajadi kurus..sebab metabolisme rate lepas umur tu akan jatuh mendadak mcm terjun dari gunung datuk...betul tak epoi (membe hiking aku) :)
  3. YUSRIE MOHD YAMIN March 31, 2009 at 7:10 PM
    blom umo 25 lgik apsl body aku dh naek gila2???any logic theory????..haha
  4. Ad April 1, 2009 at 5:06 PM
    aku suka contoh brad pitt tu..

    seswai...

Something to say?