Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Offshore life: ERL & MAS business Class

Category: By Pyromaniac
4 12 08
2nd Mobilisation
Masa nie belum abis penat aku n tak sampai seminggu pun aku bercuti di rumah tercinta nie..lepak ngan kawan2 etc..takde ribut atau taufan..tetiba boss aku terima email dari client..pyro..kau kene pergi labuan hari nie..kapal dah siap repair..dalam hati aku..what???..hari nie..adoi..kelam kabut aku..flight tiket takde..apa lagi belasah la business class..tengah hari tu juga aku balik rumah..kelam kabut packing apa yg patut..beli dvd games n movies..sumbat apa yg patut dlm beg aku..bekalan untuk 2 bulan lagi la..mana la tau kan berbulan lamanya atas kapal tu.. hati aku sebenar berat nak tinggalkan KL nie..adoi...cadang dapat la bercuti ke langkawi ke...di sebabkan kesuntukkan masa aku naik ERL dan dalam ERL aku termenung seketika..nasib baik la aku naik business class nie muka aku tak monyok sgt..yer la pramugari yg comel nie tak abis senyum dan pamper aku..wah layanan begitu berbeza skali..siap leh ingat dan panggil nama aku tu..mr pyro nak any drink? fresh oren ke atau mango jus..dan siap tanya nak order meal apa...dengan sitnya yg luas menyebabkan aku lupa seketika yg aku akan berada kat tengah laut selama berbulan2 sangap tuu! snek yg dihidangkan pun berbeza berbanding ngan ekonomi class yg lain..yg seronok nya time tu boleh la berangan org kaya sekejap..hahaha..sedangkan realitinya tidak...kocek sentiasa kosong...perjalanan ke labuan malam tu sampai dalam pukul 9 malam..time tu hujan rintik rintik kat airport..aku dapat lihat suasana suram je dari cermin flight tu..hati aku pun mcm tu gak sunyi dan kosong..malam tu aku melepak di hotel manikar keseorangan menunggu kedatangan si mamat siam nie datang bangkok pada keesokkan harinya..yg aku tau nya si mamat siam nie mengalami kesukaran nak berlepas dari bangkok gara2 protes jalanan terpaksa la dia menaiki bus selama 12 jam dari bangkok ke penang...alahai kesiannya
ERL...muka tengah monyok time nie


Makanan economy class MAS time dulu aku naik flight
Itu dia makanan business class MAS (domestic) siap ada pinggan dan tray lagi

Mamat kat sebelah tu tengok aku semcm je..sebab aku ambik picture makanan nie..jakun agaknya mr pyro nie..lantak laa apa org nak kata

 

0 comments so far.

Something to say?