Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

YM SUCK!

Category: By Pyromaniac
Yahoo Messenger
Lately nie aku dah mcm spoil n malas nak chat kat ym lagi..tapi malam bosan selalu la aku online sambil buat blog la..baca paper..tgk stock..futures..dan blah2..YM nie bagi aku pengerat hubungan ngan kawan online yg memang susah untuk dihubungi...masing sibuk ngan urusan duniawi...jarak yg jauh etc tapi masalah juga timbul apabila berlakunya salah faham etc..bende yg dibawak bergurau jadi isu yg serius di sebelah pihak..dan ada plak terasa sensitif time tu..bad mood..letih ngan keje.etc..silap je tulis perkataan tak sesuai mulalah di hambur ngan perkataan fuck u..boleh blah etc..memang la kita berani nak cakap bende tu secara online bukan secara face to face...tapi sebelah pihak plak mcm mana perasaan dia..ada setengah tu dah berkawan lebih dari 10 tahun boleh renggang gara terlepas cakap dlm ym nie..perkataan yg ditulis kadang kala membawa pengertian yg berbeza..yerla byk short form..dan susah nak xpresi riak muka dan perlakuan kita time tu..aku pun pernah terkene terlibat dengan isu nie dan aku jugak pernah melakukannya..andai kata aku terlanjur kata atau silap..aku meminta maaf..memang manusia mcm aku nie sering melakukan kesilapan secara sengaja atau tidak sengaja..aku rasa baik buat seketika nie aku slowkan dulu aktiviti berym aku nie..meminta maaf tak semestinya pada hari raya sahaja :) salam
 

1 comment so far.

  1. Ad Rifza March 21, 2009 at 8:58 PM
    Biasalah tu laman chat ni..short2 form silap2 jadi faham lain..so sebelah sana terasa lebi2 yg hatinya sensitip sangat..siit2 nak merajuk sikit2 nak merajuk..
    Sama gak dgn SMS ..camtu gak..Silap faham jadi marah..Tak nak kawan dah..renggang lah..So perlukah bila buat joke..kena nyatakan aku buat joke jer..huhu..susah2 kalo org terlalu sensitip..dan cepat terasa..

Something to say?