Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Road Trip: Part 2 (Padang Besar-Kangar)

Category: By Pyromaniac
30 01 09
Part 2
Padang Besar
Perlis Indera Kayangan
Sampai saja di padang besar nie,dengan langkah yang panjang terus aku turun dan memulakan aktiviti window shopping..aku memperuntukan masa lebih kurang sejam sahaja di sini..banyak lagi tempat aku nak cover..gua kelam dan bandar kangar sebelum aku meneruskan perjalanan ke negeri kedah..tapi perancangan aku tak menjadi..leka melayan kakak yg comel nie..promote aku suruh beli kacang pistachio yg sedap dengan harga yang terlalu murah dan kerepek labu,keladi dan pisang versi thailand..sedap tak terkata tapi mengeluh kerana duit ada beberapa helai sahaja untuk shopping..itu belum lagi aku tawar menawar ngan mamat yang jual jersi MU tu..puas aku memujuk untuk terima tawaran harga aku nie..dengan berbekalkan kuasa memujuk aku..ha ha..mamat tu tewas..dia bagi good price..bende sama aku buat dekat kakak jual kerepek tu..aku juga perlu memujuk hatiku ini..supaya tidak berada lama disini..kalau tidak pokai dan aku tidur di kaki lima la jawapannya sebab duit untuk hotel sudah habis aku belanjakan..kepada pengemar barangan tiruan inilah tempatnya selain dari petaling street :)
PADANG BESAR
Rating untuk dilawati
2.8/5
Papan tanda padang besar

kerepek dan barangan siam



Pasar utama di padang besar


Gerai di sekitar bandar padang besar




TASIK TIMAH


BANDAR KANGAR
Rating untuk dilawati
2.1/5

Aku mengeluh kesah selepas habis tour aku di padang besar..gara gara masa yang terlalu singkat untuk cover satu negeri perlis ini..bercadang nak pergi ke gua kelam...frust dan kecewa..jam aku berdetik terlalu pantas dan aku meneruskan perjalanan ke bandar kangar..singgah?tidak..selepas satu pusingan aku meronda di bandar kangar nie..tiada apa yang istimewa di sini..hanyalah sebuah ibu negeri tidak lebih dari itu.. baiklah meneruskan perjalanan ke selatan..masuk ke negeri kedah..perut pun dah mula bagi signal berkeroncong..tandanya aku lapar
Bandar Kangar





 

1 comment so far.

  1. Mazlan A S Leanny April 10, 2009 at 9:09 AM
    ola...weekend ni aku ke Padang Besaq naik train dari Butterworth...huhu pagi buta dah kena bertolak hopefully byk gambos menarik dapat diambil :)

Something to say?