Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Road Trip:Perak-Kedah-Perlis-Penang (Part 1)

Category: By Pyromaniac
30 01 09
Road Trip (Perak-Kedah-Perlis-Penang)
Part 1
Dalam kehidupan ini,banyak peristiwa yang tak disangka akan berlaku..melakukan perbuatan yang tidak dirancang..sepanjang minggu tahun baru cina ini,aku banyak berehat di rumah bersama family dan hari jumaat ini pula family aku semua bekerja kecuali aku..otak buntu apabila bangun pagi ..open je computer melayan bende yg sama..cukup membosankan..bila keadaan sebegini hormon adrenalin aku mula mengalir..melakukan perkara yang xtreme...(tiada alasan untuk berkata tidak walaupun aku mengetahui trip ini seorang diri sahaja..tiada persediaan) otak aku mula menterjemahkan objective aku untuk tahun ini..melengkapkan pusingan menjelajah satu malaysia sebelum umur aku 28 tahun..otak memproses data dan signal terus di hantar ke tangan..genggam saja kunci kereta..packing pakaian sehelai dua didalam bag pack deuter aku nie..terus aku cabut pergi ke utara..otak aku memberi isyarat GPS direction ke utara semenanjung..tanpa berbekalkan map..pagi tu suasana indah dan nyaman..kereta pun tak banyak di highway..selesa dan aku melayan perasaan gembira melalak di dalam kereta..berkaraoke..peduli apa aku pada orang lain..dan semasa aku berada di area slim river..aku mendapat signal dari pemandu lain dari arah bertentangan..kebanyakkan kereta menyalakan high beam..aku pelik dan hairan..teringat membe aku pernah bercerita dulu..kalau ada high beam tu menandakan di depan tu ada roadblock..aku memperlahankan kenderaan ..memang sah.ada road block JPJ..kalau tidak pasal signal dari pemandu lain dah lama aku kene saman nie..mana taknya aku drive 120-130km/hr..perancangan aku akan sampai di padang besar selepas solat jumaat..solat jumaat aku skip la..dengan alasan musafir :)..selepas mencongak jarak perjalanan dan juga speed aku..memang dah diduga aku sampai di padang besar pada pukul 1 tengah hari..tak sabar aku untuk menjejakkan kaki di sempadan utara semenanjung
Pintu gerbang ulu bernam

Sempadan negeri perak..dewan negeri di bawah pokok


Bukit batu kapur




Terowong menuju ke utara

Jambatan Sultan Azlan Shah

Sempadan negeri Kedah

Jelapang padi negeri kedah




Area alor setar

Arah ke padang besar

Sempadan negeri perlis

Bandar kangar

Stesen bus kangar


Empangan timah


Padang Besar

Ikon bandar padang besar

 

3 comments so far.

  1. Anonymous October 8, 2012 at 3:55 PM
    This comment has been removed by the author.
  2. Anonymous October 9, 2012 at 11:58 AM
    This comment has been removed by the author.
  3. Anonymous October 12, 2012 at 10:30 AM
    This comment has been removed by the author.

Something to say?